Domov SPRÁVY News Koronavírus: Predpokladané straty automobiliek sú astronomické

Koronavírus: Predpokladané straty automobiliek sú astronomické

koronavírus

Podľa odborníkov zapríčiňuje koronavírus straty európskych a amerických automobiliek, pohybujúce sa rádovo v miliardách eur týždenne

Odstávky v automobilovom priemysle v Európe a Severnej Amerike, ktoré zapríčinil koronavírus, môžu podľa odhadu expertov spôsobiť straty tržieb vyššie ako 90 až 100 miliárd eur, ak budú automobilové továrne na oboch kontinentoch zatvorené do konca apríla.

V Európe môžu klesnúť predaje až o 2,6 milióna automobilov a straty z predaja môžu byť v hodnote približne 66 miliárd eur, zatiaľ čo v Severnej Amerike sa zatiaľ predpokladá pokles predaja o 2 milióny automobilov v hodnote približne 52 miliárd dolárov. A to len v prípade, že továrne zostanú zatvorené len do konca tohto mesiaca. Ukázali to výpočty Iana Henryho z prieskumnej spoločnosti AutoAnalysis pre britské združenie výrobcov automobilov SMMT. Podobné dáta prezentuje aj európske združenia ACEA, nájdete ich na tomto odkaze.

predaj áut
Automobilky síce výrobu zastavili, no aj tak sa im kopia nepredané autá.

Podľa Henryho každý ďalší týždeň by zatvorenie tovární stálo európsky automobilový priemysel ďalších 8 miliárd eur a v Severnej Amerike by toto číslo mohlo dosiahnuť 7,5 miliardy USD. Všetky veľké európske a severoamerické automobilky zatvorili svoje závody minulý mesiac pre obmedzenia, ktoré majú brániť šíreniu vírusu.

ssangyong-torres-evx
Hrá sa o čas

Mnohé firmy pôvodne počítali s tým, že opätovne spustia výrobu koncom marca alebo začiatkom apríla, ale od týchto plánov neskôr upustili. Niektoré, vrátane spoločností Nissan, Ford a General Motors zatiaľ tvrdia, že ich závody sú zatvorené na neurčito. Henry pre noviny Financial Times povedal, že neočakáva návrat späť k normálu skôr ako v máji. Niektoré európske fabriky však plánujú obnovenie výroby už po Veľkej noci.

Celkové finančné škody pandémie v automobilovom priemysle v tejto chvíli nie je možné odhadnúť, no napríklad generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess povedal, že nemecká automobilka prichádza týždenne o zhruba 2 miliardy dolárov.
Údaje o predaji automobilov ukázali, že v západnej Európe minulý mesiac klesol odbyt o približne dve tretiny a v USA dosiahol najnižšiu úroveň za 10 rokov, v Nemecku sa dokonca vrátil na úroveň spred 30 rokov. V Číne poklesol predaj automobilov vo februári takmer o 80 %, v marci sa už čiastočne zotavil a znížil sa o 36 %.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Hyundai IONIQ Electric+: Introvert, ktorý vzbudzuje pozornosť
Nasledujúci článokTEST KIA XCeed 1,6 T-GDi – najkrajšia a najlepšia verzia triafa do čierneho!
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.