Domov Lifestyle Felicia Fun: Malý voľnočasový pickup je dnes už kuriozitou

Felicia Fun: Malý voľnočasový pickup je dnes už kuriozitou

Felicia

Malý pickup na báze modelu Felicia v civilnom prevedení Fun bol okrajovou záležitosťou – vyrobilo sa pri približne 4-tisíc kusov. Aj preto už začína byť zaujímavou záležitosťou pre zberateľov.

Cestu k budúcemu voľnočasovému pickupu predznamenal dvojmiestny štvordverový prototyp Š 781 Tremp (1989) vytvorený na báze Favoritu. Jediný vyrobený kus je v depozitári Škoda Múzea. Po ňom prišiel ďalší koncept – Škoda FUN, ktorý sa ukázala na frankfurtskom autosalóne IAA v roku 1993. Keďže odozvy boli dobré, prišla napokon produkčná verzia voľnočasového malého pickupu Felicia Fun, jej výroba sa rozbehla koncom roku 1995.

Felicia

Felicia Fun zaujala okrem iného „párty trikom”: v aute bolo možné vyklopiť celú zadnú stenu kabíny a vytvoriť tak dve provizórne sedadlá, takže sa v ňom mohli odviezť štyria ľudia. V tom prípade sa dĺžka ložnej plochy s podlahou pokrytou smrekovými lištami skrátila zo 1370 na 850 mm, k dispozícii však bol špeciálny strešný nosič.

Pokiaľ ide o technické parametree, tak Felicia Fun bola pri rázvore 2450 mm dlhá 4245 mm, široká 1680 mm a vysoká 1465 mm. Zákazníci si mohli vyberať z troch štvorvalcových motorov. Benzínové jednotky s parametrami 1289 cm3 a 68 k (50 kW), respektíve 1598 cm3 a 75 k (55 kW) dopĺňal diesel s objemom 1896 cm3 a výkonom 64 k (47 kW).

Felicia

Základné prevedenie 1.3 MPI so stupňom výbavy LX stálo 304 900 českých korún, verzia 1.6 MPI bola o 40 000 korún drahšia a za diesel sa priplácalo ďalších desať tisíc. Typická tisícšesťstovka s pohotovostnou / úžitkovou hmotnosťou 1035/445 kg dosahovala rýchlosť až 163 km/h pri kombinovanej spotrebe 7,3 l na 100 km (podľa vtedy platnej metodiky 93/116/EU).

Od októbra 1995 do augusta 2000 zišlo z produkčnej linky v závode Vrchlabí celkovo 4016 kusov z tohto modelu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPri PZP to končiť nemusí, prečo sa oplatí zvážiť aj doplnkové poistenie?
Nasledujúci článokTEST Mazda CX-5: SUV pre ktoré sa možno rozhodnúť rozumom i srdcom
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.