Domov SPRÁVY News Citroën pripravuje veľkú modelovú ofenzívu, začne už v tomto roku

Citroën pripravuje veľkú modelovú ofenzívu, začne už v tomto roku

Citroën

V najbližších rokoch sa dočkáme viacerých noviniek, ktoré majú odzrkadľovať novú pozíciu značky Citroën v rámci koncernu PSA

V samotnom koncerne PSA a aj vo vedení značky Citroën sa v poslednom období dejú veľké veci. Zo strategického hľadiska je asi najdôležitejšou zmenou pripravovaná a dlhodobo avizovaná fúzia skupiny PSA a koncernu FCA (FIAT – Chrysler), čím vznikne štvrtá najväčšia automobilová spoločnosť na svete. Je to dlhodobý proces, ktorý by mal byť dokončený v budúcom roku, aj keď sa úž objavili nepotvrdené informácie, že koronakríza môže tento proces pribrzdiť.

Zmeny vo vedení

Pokiaľ ide o samotnú značku Citroën, výrazne sa začiatkom roku obmenil jej top manažment. Z vedenia odchádza generálna riaditeľka Linda Jacksonová. Nie však kvôli nespokojnosti s jej výsledkami, ale získava dôležitejšiu funkciu v rámci celého koncernu – bude zodpovedná za to, aby si jednotlivé značky, ktorých bude po spojení s FCA až trinásť, dokázali zachovať vlastnú identitu a pozíciu na jednotlivých trhoch, pričom bude priamo zodpovedať šéfovi celého koncernu.

Citroën
Vincent Cobée – nový generálny riaditeľ Citroënu.

Generálnym riaditeľom Citroënu sa stal jej zástupca Vincent Cobée, ktorý predtým pôsobil aj v Mitsubishi. Citroën zároveň vymenil aj šéfdizajnéra a produktového riaditeľa. A čo to znamená pre zákazníkov? Predovšetkým to, že v rámci koncernu sa táto značka bude zameriavať hlavne na menšie autá a nižšiu strednú triedu, pričom v týchto segmentoch chce zaujať najmä dizajnom a dobrým pomerom cena-hodnota.

ssangyong-torres-evx
Prichádza nástupca modelov C4 a C4 Cactus

Pravdou je, že v posledných dvoch rokoch Citroën veľa zásadných noviniek nepriniesol. Už onedlho, zrejme v horizonte najbližších týždňov, však príde celkom nový crossover, ktorý bude nástupcom aktuálnych modelov C4 a C4 Cactus. Bude postavený na platforme CMP, určenej pre kompaktné autá, čo však ale umožňuje aj jednoduchý príchod plne elektrickej verzie.

Citroën
Na základe tohto konceptu z roku 2016 by mal vzniknúť model, ktorým sa Citroën pokúsi vrátiť do strednej triedy.

V budúcom roku by mal prísť nový model, po karosárskej stránke pôjd zrejme o liftback, ktorým chce francúzska značka opäť skúsiť šťastie v strednej triede. Čo za auto to môže byť vraj naznačuje koncept CXperience, predstavený v roku 2016.

Náhrada za MPV a nová C3

V ďalšom roku príde opäť nový model s ambíciou zaradiť sa ku kľúčovým. Ide o kompaktné SUV C4 Aircross, ktoré chce pokračovať v stopách svojho predchodcu, vyrábajúceho sa medzi rokmi 2012 až 2017. Týmto modelom by chcela, okrem iných, automobilka osloviť aj priaznivcov rodinných MPV, teda najmä C4 SpaceTourer. O tento typ automobilov totiž záujem dlhodobo klesá a preto ich z ponuky vyraďujú viaceré automobilky. V Oplu takto napríklad skončila menšia Meriva a aj väčšie MPV Zafira, z ktoréh sa napokon stal veľký biznis-van, dvojička Citroënu Spacetourer.

Citroën
Takto vyzerá tohtoročný facelift Citroënu C3, k nám dorazí zrejme koncom leta.

A napokon, v roku 2023 (možno až 2024), by mala prísť úplne nová generácia populárneho Citroën C3, ktorá bude dizajnovo viac odkazovať na crossover. Tento model aktuálne dostal medzigeneračný facelift, s ním sa Citroën na našom trhu pochváli pravdepodobne koncom leta.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Kamiq prichádza vo verzii Scoutline, čo ponúkne?
Nasledujúci článokNové vozidlá Volvo neprekročia rýchlostný limit 180 km/hod, prvoradá je bezpečnosť
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.