Nemecký úpravca Alpina využil premiéru novej rady 5 pre predstavenie svojho nového modelu. Alpina D5 S príde s naftovým motorom, vylepšenou prevodovkou a extra dávkou exkluzivity.
Keď sa Alpina pustí do úpravy akéhokoľvek vozidla od BMW, nemôže to dopadnúť zle. Medzi najväčšie výhody práve tohto úpravcu patrí exkluzivita interiéru a exteriéru, no nezabúda sa ani na pohonné ústrojenstvo. Modely od úpravcu efektívne dopĺňajú už aj tak rozmanitú ponuku motorizácií od BMW. Alpina D5 S pritom nie je výnimkou.
Mnoho fanúšikov a klientov značky už dlhšiu dobu apelovalo na BMW s požiadavkou, aby vyrobilo model M5 vo verzií kombi. Tým by sa značka stala ešte viac konkurencieschopná voči Mercedesu a Audi. V dohľadnej dobe sa však nič také konať pravdepodobne nebude. Túto príležitosť si v Alpine všimli a začali konať. Facelift nového BMW radu 5 príde od Alpiny až v dvoch ostrých verziách – naftovej D5 S a benzínovej B5, zatiaľ čo obe budú dostupné ako sedan i kombi.
O tom, že oba modely prinesú extra dávku výkonu, luxusu a individuality vám snáď ani hovoriť nemusím. Azda najtypickejším rozpoznávacím znakom modelov od tohto úpravcu sú disky kolies ALPINA CLASSIC. V rozmere 20 palcov ich dostanú obe verzie. Medzi ďalšie exteriérové zmeny patrí decentný predný lip s nápisom ALPINA a špecifický zadný nárazník so štvoricou výfukov. Koncepcia interiéru je zhodná s tou z BMW, avšak level konfigurovatelnosti omnoho vyšší.
V ponuke benzín aj diesel
Pri päťkovej Alpine má zákazník na výber z dvoch motorizácií. Naftová verzia D5 S je poháňaná šesťvalcom od BMW, ktorý špecificky pre tento model upravila Alpina. Ten ponúka maximálny výkon 300 kW (408 koní) a 800 Nm. Vďaka upravenému pohonu všetkých štyroch kolies xDrive a 8 stupňovej automatickej prevodovke sa sedan dostane na stovku za 4.4 sekundy, zatiaľ čo kombíku to potrvá o 0.2 sekundy dlhšie. Zaujímavosťou je, že aj napriek typu paliva ide motor veľmi ochotne až po obmedzovač, pričom najvyšší točivý moment prichádza v rozsahu 1750 až 2750 otáčok.
Benzínový variant je o čosi zaujímavejšia. Namiesto šesťvalcu pracuje pod jej kapotou preplňovaný 4.4 litrový motor V8 z dielne BMW. Vďaka twin-scroll turbodúchadlám dosahuje maximálny výkon až 457 kW (621 koní) a 800 Nm, čo sú lepšie paremebtre než BMW M5. Krútiaci moment je k dispozícií v širokom spektre otáčok – 2000 až 5000, zatiaľ čo akceleračné času sú omnoho lepšie než tie patriace Alpine D5 S. Kombi verzia dokáže zrýchliť na stovku za 3.6 sekundy, sedan za 3.4. Maximálna rýchlosť je pritom elektronicky obmedzená na 330 km/h.
Zdroj: Alpina