Domov SPRÁVY News Subaru Impreza e-BOXER dostala slovenskú cenu

Subaru Impreza e-BOXER dostala slovenskú cenu

subaru impreza

Doba ide vpred a elektrifikácia vozidiel začína byť prioritou väčšiny automobiliek. Inak tomu nie je ani v Subaru, ktoré čoskoro uvedie na európsky trh svoj tretí hybridný model Impreza e-BOXER.

Od roku 1992, kedy prišla na trh prvá generácia Imprezy, sa stalo toto zábavné a zároveň bezpečné auto kľúčovým modelom značky. Mnohými víťazstvami v rely pretekoch dokázalo svetu, že pojmy ako skvelá ovládateľnosť či bezpečnosť nie sú iba nejaké frázy vymyslené marketingovým oddelením. Imprezu si navyše obľúbila aj široká verejnosť, vďaka čomu ju dodnes môžeme dostať ako novú v showroomoch.

Najnovšia verzia Imprezy bude niesť označenie e-BOXER. Ako už asi tušíte, auto ide s dobou a teda disponuje hybridným pohonom. Našťastie sa značke aj naďalej darí eliminovať downsizing. Pod kapotou pracuje známy 2-litrový benzínový boxer, ktorému asistuje elektromotor s akumulátorom. Tie sú uložené pozdĺžne a smerom k vodičovi, vďaka čomu si auto zachováva dobré rozloženie hmotnosti. Benzínový agregát produkuje 110 kW (150 koní), ku ktorým sa pridáva 12,3 kW (16,7 koňa) z elektrického motora. Maximálny krútiaci moment sústavy je na hodnote 194 Nm.

Aj keď sa jej výkon neradí medzi tie najvyššie v triede, je potrebné si uvedomiť, že nová Impreza je navrhnutá hlavne pre úsporu paliva, bezpečnosť a každodennú využiteľnosť. Pohonná jednotka v kombinácií so symetrickým pohonom všetkých štyroch kolies a prevodovkou Lineartronic zaručujú až o 30% lineárnejšie a dynamickejšie zrýchlenia ako ostatné autá s podobným výkonom. Spotreba paliva je pritom najoptimálnejšia v mestskej premávke, kde motor pri brzdení rekuperuje energiu do akumulátoru. Ten následne dokáže poháňať auto čisto na elektrinu 1,6 kilometra do maximálnej rýchlosti 40 km/h.

ssangyong-torres-evx

Okrem jazdy výhradne na elektrinu disponuje pohonné ústrojenstvo ďalšími dvomi režimami. V stredných rýchlostiach ide auto na spaľovací motor, pričom mu asistuje elektromotor. Naopak, pri diaľničnom tempe je vozidlo poháňané iba spaľovacím motorom, ktorý súčasne dobíja akumulátor elektromotoru. Celková spotreba paliva bude celkovo nižšia o 10% oproti predchodcovi. Impreza e-BOXER dostane nový systém SI-DRIVE (Subaru Intelligent), ktorý má dva režimy – Intelligent, v ktorom riadiaca jednotka vyhodnocuje najoptimálnejšiu spoluprácu pohonného ústrojenstva a Sport, v ktorom auto využíva svoj plný výkonnostný potenciál.

Dynamická a bezpečná

Subaru Impreza e-BOXER bude najbezpečnejšou Imprezou v histórii a azda aj najbezpečnejším autom v triede. Už v základnej výbave zahŕňa technológie ako napríklad asistent EyeSight či adaptívny tempomat. Viditeľnosti rapídne napomáhajú tenké stĺpiky minimalizujúce mŕtve uhly a full-LED svetlomety dostupné taktiež v základnej výbave. Účinnosť absorpcie energie pri náraze stúpla o 40%, vďaka čomu auto zaručuje vynikajúcu ochranu posádky a vysokonapäťových elektrických komponentov.

O jazdnú dynamiku sa stará permanentný symetrický pohon všetkých kolies v spolupráci s veľmi tuhou karosériu. Vďaka použitiu platformy SGP sa podarilo zvýšiť tuhosť pri ohybe prednej bočnej časti o 90%, torznú tuhosť a tuhosť zavesenia predných kolies o 70% a tuhosť zadného pomocného rámu až o 100%.

Imprezu e-BOXER v bohatej základnej výbave Style môžete dostať už za 29 500 eur. Balík výbavy Style Navi, ktorý obsahuje navyše bezkľučové štartovanie, prednú kameru či zadné automatické brzdenie môže byť váš za 31 500m eur. Automobilka dodáva Imprezu s klasickou zárukou na 3 roky, ktorú si však viete za príplatok 650 eur predĺžiť až na 5 rokov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJSubaru
Predchádzajúci článokBenzín či nafta zo vzduchu budú realitou už možno tento rok
Nasledujúci článokFacelift modelu SEAT Ateca prináša viac než len kozmetické zmeny