Domov SPRÁVY News Poľovníci varujú vodičov: Dávajte si väčší pozor, nastáva ruja

Poľovníci varujú vodičov: Dávajte si väčší pozor, nastáva ruja

ruja

Srnčia ruja trvá od polovice júla približne do polovice augusta. Zver je počas nej omnoho aktívnejšia, a to aj cez deň, jej správanie môže zdať laikovi ako nevyspytateľné a na cestách kvôli tomu vzniká viac kolízií

Vodiči by mali zbystriť pozornosť, keďže sa blíži srnčia ruja, počas ktorej sa môžu častejšie vyskytovať zrážky so zverou. Informoval o tom hovorca Slovenskej poľovníckej komory (SPK) Alojz Kaššák.

Minulý rok bolo podľa neho hlásených 13.863 kolízií dopravných prostriedkov s voľne žijúcou zverou a pomerne veľa zostáva nenahlásených. “Stáva sa, že zver po zrážke hneď nezahynie, utiahne sa k najbližšej vode, kde skoná vo veľkých bolestiach,” hovorí Kaššák.

ruja

Srnčia ruja trvá od polovice júla približne do polovice augusta. “Zver je omnoho aktívnejšia, a to aj počas dňa a jej správanie sa môže zdať laikovi ako nevyspytateľné. Srnce v dobe párenia naháňajú srny, ktoré pred nimi unikajú, a často tak dôjde k zrážke s vozidlom,” vysvetľuje Kaššák. Upozorňuje, že zrazenú zver musia poľovníci odstrániť z cesty a zlikvidovať v kafilérii alebo zakopaním. “Zvýšenú pozornosť je potrebné udržiavať najmä v skorých ranných alebo vo večerných hodinách, a to hlavne na cestách, okolo ktorých rastú poľnohospodárske plodiny alebo husté lesy,” hovorí.

ssangyong-torres-evx

Príčinou kolízií áut so zverou sú najčastejšie rýchla jazda, nepozornosť vodičov, ale tiež narušené migračné trasy. SPK vyzýva vodičov na opatrnosť na cestách pre ochranu zveri, ktorá je v čase vodenia mláďat a ruje veľmi zraniteľná, ale aj zvýšenie bezpečnosti ľudí, keďže pri zrážke so zverou nemusí dôjsť len k hmotným škodám, ale i k zraneniam osôb či úmrtiam. Škody spôsobené pri kolíziách so zverou sú preplácané z poistenia proti zrážkam so zverou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPolicajný drag race v Texase skončil vyšetrovaním
Nasledujúci článokKlimatizácia v Bugatti by vystačila bežnému európskemu bytu
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.