Nedávno sa uvažovalo po internetoch nad tým, že by nebolo zlé priniesť staré Volvo späť. Teraz sa zdá, že o tom môžeme začať vážne uvažovať.
S čím si spojíte značku Volvo dnes? Určite nie s nejakým superšportovými vozidlami, ale na tom nie je nič zlé. Švédi sú priekopníkmi v oblasti bezpečnosti vozidiel už desaťročia a nedávno sa stali azda najviac konzervatívnou automobilkou na trhu. Či už ide o limitovanú maximálnu rýchlosť na 180 km/hod, progresívnu elektrifikáciu alebo rozvoj autonómnej technológie jazdy.
V modelovej rade Volvo je ťažké nájsť vozidlo, ktoré nie je príťažlivé, ale zároveň neponúkajú žiadnu naozaj ostrú verziu, ktorá by trhala rekordy na okruhoch. A potom sa objavia fotografie od denníka Motor1, kde sa po ulici premáva model P1800 s kamuflážou. Takmer šesťdesiat ročné kupé od spoločnosti Volvo. Zdá sa, že sa niečo chystá.
Na Volvo P1800, ktoré je jedným z najznámejších kupé tejto značky, sa počas desaťročí jednoznačne zabudlo. Nie je prekvapením, že samotný model nemal žiadneho nástupcu a v porovnaní s inými automobilmi svojej doby neposkytol nič neobvyklé. No, teda až na to, že istý muž menom Irv Gordon za 52 rokov najazdil na tomto aute 5 miliónov kilometrov, čím sa zapísal aj do Guinessovej knihy rekordov.
Pozrime sa ale na kamuflovanú verziu, ktorá sa preháňa po uliciach. Jedna verzia môže byť aj tá, že tento maskovaný projekt nemá vôbec nič spoločné so švédskym výrobcom a jedná sa o súkromnú prestavbu. Vďaka internetovým detektívom sa však veľmi rýchlo zistilo, že vlastníkom vozidla je Mattias Evensson, nikto iný ako riaditeľ vývoja motorov v spoločnosti Cyan Racing, ktorú čírou náhodou vlastní Volvo. Až donedávna sa táto spoločnosť volala Polestar, no v súvislosti s plánmi Švédov sa oddelila na špeciálne oddelenie tuningu.
Vzhľadom na tieto skutočnosti nie je pochýb o tom, že ide o projekt zo strany Volvo. Zdá sa, že Švédi sa rozhodli urobiť malý vedľajší experiment, ktorý sa tentokrát odchýlil od vzorov. Pritom nejde o sériovo vyrábaný model P1800 zo 60-tych rokov. Pod maskovaním známym zo švédskej automobilky je vidno rozšírené blatníky kolies a väčšie kolesá s nízkoprofilovkami.
Najdôležitejším prvkom, ktorý ale v tomto vozidle chýba, je výfukový systém. Z toho je zrejmé, že ide o elektrickú verziu. Zatiaľ ale nevieme, či Švédi pripravujú iba jeden unikát prototypu na oslavu 60. narodenín modelu, alebo pripravujú modifikačný balík pre existujúcich majiteľov P1800. Čas ukáže, kde je skrytá pravda. Je sa na čo tešiť.
Zdroj: motor1