Na vývoji Kawasaki ZH2 sa podieľala aj divízia Kawasaki, ktorá vyrába japonské rýchlovlaky Šinkanzen a mala posledné slovo pri navrhovaní jej aerodynamiky.
Ako už nadpis prezradil, ide o preplňovanú beštiu s označením Kawasaki ZH2, patriacej do kategórie SuperNaked – a je tam zaslúžene. Na jej vývoji sa dokonca podieľala aj divízia Kawasaki, ktorá vyrába japonské rýchlovlaky Šinkanzen a mala posledné slovo pri navrhovaní jej aerodynamiky.
Rám a motor vychádza zo superšportovej verzie H2 a H2R. Je priehradový z oceľových trubiek, aj napriek tomu že nepôsobí masívne, je pevný a nekrúti sa. Motor je v ňom zasadený zospodu a po zmontovaní sa stane súčasťou rámu.
Je to radový štvorvalec s objemom 998 centimetrov kubických, ktorý je doplnený o kompresor. Ten je poháňaný priamo kľukovým hriadeľom a točí až stotisíc otáčok za minútu.
Výkon motora je rovných 200 koní pri jedenásťtisíc otáčkach. Aj keď je nižší než u H2, napriek tomu vás pri zrýchlení bude chcieť zhodiť pri každom silnejšom otočení pravej rukoväte. Plyn je veľmi dobre dávkovateľný a akcelerácia je plynulá. Do približne štyri a pol tisíc otáčok je ZH2 veľmi kľudná a dá sa s ňou v pohode jazdiť aj v našich preplnených mestách.
Ale čo je na ZH2 najviac návykové, je práve zvuk kompresora. Ten je počuť už z diaľky, až potom vás všetci uvidia a zároveň je to to jediné, čo počujete aj vy.
Prenos výkonu ma na starosti šesťstupňová prevodovka s antihoppingovou spojkou s obojstranným quick shifterom, ktorý funguje presne tak, ako má, ale pokiaľ by ste ho nechceli, tak si ho proste v aplikácii vypnite.
Výkonné brzdy
O zastavenie sa zas postarajú vpredu dva 300-milimetrové plávajúce kotúče so štvorpiestikovými radiálne upevnenými monoblokovými strmeňmi Brembo.
Vzadu je 250-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Brzdy sú veľmi dobre dávkovateľné a aj po dlhšej agresívnejšej jazde nestrácajú na účinnosti. Čo by som ale ZH2-ke vytkol, je ABS. To je na môj vkus príliš citlivé a pri silnejšom brzdení sa zapína zbytočne skoro.
O udržanie na ceste sa vám postará obrátená plne nastaviteľná predná vidlica Showa a zadný centrálny tlmič s nastaviteľnou tuhosťou pružiny. Podvozok je dobre odladený na ceste, ako aj na okruhu vám poskytne presne tú oporu a istotu, o ktorú sa budete môcť oprieť. Aj napriek tomu, že je trošku tvrdšie nastavený, nerovnosti na ceste filtruje veľmi dobre a ani pri prejazdoch väčších nerovností vám nebude kopať zadné koleso do sedadla.
Posed na nej je veľmi pohodlný s mierne pokrčenými kolenami a ani po dlhšej ceste vás nebudú bolieť ani kolená, ani chrbát. Ako je u Kawasaki zvykom, nesedíte na motorke, ale v motorke, kde vás zozadu drží sedadlo spolujazdca a vpredu nádrž, ktorá má objem 19 litrov.
Palubný prístrojový panel v podobe TFT LCD displeja je rovnaký, ako na modeloch Kawasaki pre rok 2020. Je prehľadný aj v silnom slnečnom svetle. Vďaka bluetooth si ju viete spárovať so svojim smartfónom a nechať si na displeji ukazovať notifikácie a prepojiť ho s aplikáciou Rideology, kde si viete robiť nastavenia pre jednotlivé jazdné režimy. A čo bude baviť dátových analytikov a tých malých chlapcov a dievčatká v nás, viete čítať aj kompletnú telemetriu a po každej jazde si rozanalyzovať každú zákrutu.