Nový Peugeot 208 možno nie je práve najrýchlejším šampiónom, no svoje nedostatky vynahrádza dynamickými líniami, vysokou úrovňou novej technológie a troma rôznymi pohonmi.

Trieda malých automobilov nabrala tento rok výrazný spád. 208-čka preto urobila odvážny krok z hľadiska dizajnu, ktorý sa dotkol exteriéru aj interiéru. Bude ako súper Renaultu dostatočný? Popravde je odvážnejší nielen vo vizáži, ale aj z hľadiska riadenia je výraznejší.

TEST Peugeot 208 GT-Line, podarilo sa mu zosadiť Clio z trónu?

Pospomínajme si najprv na rok 2012. Vtedy prišla na trh prvá generácia modelu 208, ktorá nahradila 207-čku, ktorá bola v tom čase u širokej verejnosti veľmi obľúbená. O 8 rokov neskôr nastal čas, aby obnovený Francúz zosadil z trónu svojho veľkého rivala Clio.

Peugeot má vo svojom portfóliu kompaktný hatchback od 70. rokov. Vďaka vozidlám ako je 208 (automobil, ktorý zachránil značku pred bankrotom) a 206 (auto, ktoré naštartovalo nový trend) je zrejmé, že Peugeot sa s láskou a trpezlivosťou venuje svojim najmenším. Nastúpiť ako nová 208 nie je práve najľahšia úloha, pretože musí spĺňať nebeské očakávania.

TEST Peugeot 208 GT-Line, podarilo sa mu zosadiť Clio z trónu?

Štýlom sa trafili do čierneho

Dizajnérovi Yannovi sa podarilo vytvoriť vskutku krásny hatch pod kontrolným okom Gillesa Vidala. Nová 208 za to vďačne vyzerá ako koncept, ktorý automobilka zabudla znormalizovať. Stačí sa pozrieť na LED denné svietenie, ktoré sa snaží preraziť dieru do povrchu vozovky. V tejto dobe je niekedy ťažké nájsť viditeľné čiary medzi odchádzajúcou a prichádzajúcou generáciou, no Peugeotu sa to podarilo.

Charakterizujú ho odvážne a výrazné línie, široké zadné boky a dôraz na dynamiku. Mestské auto tak ponúka jedinečný vzhľad a minulosť ukryli kamsi do spodného šuflíka, aj keď sa nebolo za čo hanbiť. Premotivovaný štýl ale nemusí osloviť každého. Na zadnej časti vidno premyslenú líniu nových svetiel, ktoré si zachovali typický podpis levích pazúrov. Teraz sú spojené veľmi trendy čiernym pásom, ktorého premiéru sme videli na modeli 3008.

Výbava GT-Line je o troška tvrdšia. Rad GT spoznáte okrem sprievodných emblémov aj vďaka dvojitému výfuku a extra tónovaným zadným oknám. Strecha v štýle Black Diamond ale v čiernej farbe auta stráca svoj osobitý vzhľad a zaniká. Ja osobne by som si radšej zvolila originálnejšiu a výraznejšiu farbu – buď metalickú žltú alebo modrú s názvom Vertigo.

Nabitý technológiami

Zdá sa, že Peugeot mal v úmysle vložiť všetky svoje triumfy do skladnej 208. V porovnaní s predchádzajúcim modelom skutočne omladla. Interiér kompaktu teraz obsahuje aj známy i-Cockpit, ktorý kombinuje malý volant a digitálny 3D prístrojový panel. Aj keď táto zmena nebola nevyhnutná, je veľmi príjemné sa na ňu pozerať a vnáša to do interiéru ďalší nádych modernosti.

TEST Peugeot 208 GT-Line, podarilo sa mu zosadiť Clio z trónu?

Na vzostupe je aj kvalita zvolených materiálov – kožou a mäkčenými plastami sa nešetrilo. V skutočnosti je interiér neklamným znakom posunu automobilky na vyššiu úroveň. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ide o obrovský kvalitatívny aj technický skok. Obrazovka umiestnená v strede vodičovho záujmu je pohotová, praktická a čitateľná. Jediným nedostatkom je možno rozlíšenie parkovacej kamery, ktorá je pre rok 2020 trošku nedostatočná.

Ďalším dôležitým aspektom je vynikajúca priľnavosť, ktorú poskytujú predné sedadlá. Športovým strihom dobre držia celé telo a bránia mu v pohybe medzi zákrutami. Zadné sedadlá sú ale v prípade 208 oproti súperom naozaj kompaktným priestorom, kde sa človek s výškou nad 180 cm bude cítiť stiesnene. V prípade kolien mu zostane asi len 5 cm priestoru a hlava zo strechou príliš nespolupracuje.

Viac ako dizajn sa však počíta praktický zážitok z jazdy. Za volantom ide o skutočne moderný Peugeot, ktorá jazdnými vlastnosťami silne pripomína svojho brata 508. Motorizácia 1,2 Puretech s výkonom 100 koní síce nie je najvýkonnejším benzínom v ponuke, ale je jednou z najlepších vecí, ktoré spoločnosť PSA v posledných rokoch vyrobila. Ide o svojvoľný motor, s veľmi dobrou odozvou na plynový pedál už pri nízkych otáčkach.

Aj keď mu chýbajú nejaké tie kone, rád sa zabáva aj v hornej zóne otáčkomera. Ešte lepšou hodnotou je v tomto prípade spotreba, ktorá činí 5,2 l/100 km. Je pravda, že by sa mu možno viac hodila automatická prevodovka, hlavne kvôli pohodli, ale manuál mu vyhovuje aj keď si chcete vychutnať ostrejšiu jazdu.

Najzreteľnejšie zmeny sa udiali v podvozku. Nová 208 získala na rozmeroch a pohodlí a jeho zadná náprava je teraz usadená na ceste lepšie ako predtým. Je pravda, že presnejšie ukazuje, kde je cesta hrboľatá, ale vodičovi prenecháva veľkú dávku dôvery. Nová platforma CMP mu dodáva väčšiu stabilitu a vyrovnanosť, a zďaleka nie je určená výsostne pre najvýkonnejšiu elektrifikovanú verziu.

Tento malý hatch sa nebojí jazdiť po vedľajších cestách, pretože práve na nich si dokážete vychutnať pravý pôžitok z jazdy, ktorý ponúka. To všetko bez toho, aby ste museli myslieť na bezpečnosť, pretože 208 obsahuje široký zoznam asistentov a pomocníkov, vďaka ktorým bude jazda ešte efektívnejšia a bezpečnejšia. Medzi tie naj patrí adaptívny tempomat, brzdový asistent s detekciou chodcov, čítanie dopravných značiek alebo aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu.

Resumé

Nový Peugeot nielen zaujal, ale znovu si vydobyl žezlo segmentu B. Dizajnom zaujme každého, povrchová úprava je na vysokej úrovni a pre každého zákazníka sa nájde v konfigurátore ten pravý agregát, ak sa nedá oklamať tabuľkami výkonu. Maj sa na pozore Clio, na trhu ti pribudol veľmi presvedčivý konkurent.

Technické údaje
Peugeot 208 GT Line
Usporiadanie a počet valcov radový 3-valec
Zdvihový objem 1199 cm3
Max. výkon 74 kW/100 k
Max. krútiaci moment 205 Nm
Palivo benzín
Pohon Predný
Prevodovka M6
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 055 mm
Šírka 1 745 mm
Výška 1 430 mm
Rázvor náprav 2 540 mm
Prevádzková hmotnosť 1 216 kg
Objem batožinového priestoru 275 – 311 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,9 s
Max. rýchlosť 188 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP)

Mesto (Test)

Diaľnica (Test)

Okresky (Test)

Kombinovaná (Test)

4,4 l/100 km

6,3 l/100 km

6,5 l/100 km

4,8 l/100km

5,2 l/100km

CENA
Základná cena modelu 10 990 eur
Základná cena testovanej verzie 20 650 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFacelift VW Arteon SB má slovenské ceny
Nasledujúci článokŠkoda Enyaq iV ide do sériovej výroby