Porsche Taycan sa podarilo zapísať do Guinnessovej knihy rekordov po tom, čo sa s elektromobilom uskutočnil najdlhší drift v histórii. Tento míľnik dosiahol Dennis Retera, inštruktor nemeckej značky, ktorý na okruhu Porsche Experience Center v Hockenheime zakrúžil 210 kôl.
Táto vlhká paráda trvala 55 minút, kým sa dostal šmyk na dĺžku 42,171 km , s priemernou rýchlosťou 46 km/h. Tento rekord bol dosiahnutý verziou Porsche Taycan s pohonom zadných kolies, ktorá je momentálne na predaj iba v Číne (v Európe a USA sa musíme uspokojiť s modelmi 4S, Turbo a Turbo S, všetky s pohonom všetkých kolies).
„Keď je deaktivovaný program kontroly stability, je ovládanie Porsche Taycan veľmi jednoduché , najmä s týmto variantom, ktorý prenáša všetku silu na zadnú nápravu. K dispozícii je vždy dostatok energie. Stabilitu zaisťuje nízke ťažisko a dlhý rázvor. Precíznosť podvozku a riadenia vám umožňuje udržiavať dokonalú kontrolu za každých okolností, aj keď idete bokom, “ uviedol Retera.
“Aj napriek tomu bolo dosť ťažké udržať koncentráciu počas všetkých 210 kôl, o to viac, ak vezmeme do úvahy, že mokrý asfalt driftovacieho okruhu nemá všade rovnakú priľnavosť. Sústredil som sa na kontrolu šmyku pomocou riadenia, ktoré je efektívnejšie ako použitie akcelerátora a znižuje riziko pretáčania.“
Tento rekord uznala Joanne Brent, porotkyňa Guinnessovej knihy rekordov, ktorá takto pracuje už viac ako päť rokov. „Mali sme niekoľko driftujúcich rekordov, ale urobiť to s elektrickým športovým autom je pre nás tiež niečo veľmi špeciálne. V spoločnosti Porsche skutočne vykonali priekopnícku prácu . “ Na zdokumentovanie záznamu sa použili senzory vybočenia vozidla a GPS.
Hlavný aktér v podobe Porsche Taycan bolo s predsériovým agregátom bez akýchkoľvek úprav. Tento rekord je posledným z mnohých, ktoré sa už hromadia vďaka prvému elektrickému modelu nemeckej firmy. V čase, keď jazdilo 24 hodín na okruhu Nardò, dal jeden okruh na Nürburgringu za 7:42 minúty a dokonca dosiahol 26 po sebe idúcich zrýchlení z 0 až 200 km/h bez straty výkonu na letisku Lahr.
TEST Peugeot 208 GT-Line, podarilo sa mu zosadiť Clio z trónu?