Plug-in hybridné autá sa nám tu rozrástli ako huby po daždi. Nie je sa ani čomu čudovať. Plug-in hybrid Mercedes-Benz S je ďalším pokračovaním úspešných hybridov v triede S.

Hybridné autá podľa mňa nemajú toľko predností, ako plug-in hybridné modely. Vo veľkých autách sa oplatia práve dobíjateľné hybridy, ktoré majú aj väčšiu batériu a teda potrebujú nabíjanie. To vie aj Mercedes-Benz a po množstve nových plug-in hybridov v triede A, B, E, či GLE tu máme aj plug-in hybrid Mercedes-Benz S. A ten kombinuje s elektromotorom nie 4 valec, ale rovno 6 valec. A tak pri vybitom akumulátore nebudete trpieť ani obyčajným zvukom z motora.

Viete o tom, že aktuálna trieda S, teda W223, je už treťou generáciou, ktorú si môžete kúpiť s hybridnou technológiou? Prvou bola verzia S400 hybrid generácie W221 pred viac ako 10 rokmi. S naftou elektromotor značka skombinovala v roku 2013 ako S 300 BlueTec Hybrid. Aktuálna, tretia generácia hybridu je v kombinácii so zážihovým motorom.

Je ním radový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra. Ten ponúka 270 kW (367 k) a 500 Nm. Už toto sú veľmi dobré údaje. K tomu sa pridáva elektromotor, ktorý dodáva 110 kW (150 k) a 440 Nm. Spolu tak dodávajú systémový výkon 375 kW (510 k) a 750 Nm. Teda údaje na úrovni preplňovaných osemvalcoch. Maximálna rýchlosť je samozrejme elektronicky obmedzená na 250 km/h, na výlučne elektriku dokáže ísť aj cez 140 km/h.

ssangyong-torres-evx

A čo ten elektrický dojazd? Akumulátor má kapacitu 28,6 kWh, avšak využiteľná je 21,5 kWh. Mercedes-Benz uvádza maximálny dojazd podľa WLTP od 81 do 103 km. Ale keďže vysoké a ťažké SUV GLE 350de dokáže tiež odjazdiť 100 elektrických km, nemám dôvod neveriť ani tomuto údaju. Samozrejme nie po diaľnici a vysokými rýchlosťami. Tak či tak, je to skvelý údaj pre krátke dochádzanie. Na tie dlhšie trasy je tu skvelý spaľovací benzín.

Nabité za pol hodinu

Medzi výhody plug-in hybridu patrí aj to, že pomocou elektriky na diaľku si viete auto nielen predohriať, ale aj predklimatizovať. Kompresor klimatizácie je totiž poháňaný elektricky. Spaľovací motor má štartér generátor, teda už odpadajú všetky vonkajšie rozvody na pohon pomocných agregátov. Ešte však späť k elektrickej jazde. Akumulátor dokážete s pomocou 60 kW nabíjačky nabiť za 30 minút. Aj napriek elektrickému pohonu má plug-in hybridná trieda S stále 67 l nádrž. Plug-in hybridný model bude k dispozícii s pohonom zadných ale aj všetkých kolies 4MATIC.

https://www.youtube.com/watch?v=ErZ1S6aBXdI

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMercedes-Benz
Predchádzajúci článokViete, ako sa zmenia názvy zastávok od 13. decembra? Presný zoznam TU
Nasledujúci článokTEST Nissan X-Trail 1,3 DIG-T, ako si rozumie malý motor s veľkým SUV?