Všemožným fámam je koniec. Porsche Taycan v najdostupnejšej verzii bude aktuálne ponúkaná aj u nás. Doteraz slúžila výhradne pre čínsky trh.

Základná verzia plne elektrického Porsche Taycan sa prvý krát predstavila v lete minulého roku a predávala sa iba na čínskom trhu. Aktuálne táto výbava prichádza do portfólia aj pre širší, globálny trh a v showroomových ponukách by sa novinka mala ukázať už začiatkom tohto Marca.

Cena, za ktorú sa tento elektrický superšport bude predávať zatiaľ ešte nebola stanovená, no podľa informácií z poza „veľkej mláky“, najdostupnejší model Taycan 4S by mal klesnúť o cca 23.900 dolárov, čo je necelých 20.000 eur. Cena by mala štartovať na 79.900 dolárov, čo je v prepočte okolo 66.000 eur. To nám príde ako férová ponuka za plne elektrické Porsche.

Základ Taycanu ponúkne jeden elektromotor nad zadnou nápravou s maximálnym výkonom 300 kW / 408 koní a krútiaci moment 344 Nm. Najväčšia prípustná kapacita batérie 79,2 kWh v základnej verzii ponúkne na jedno nabitie vcelku slušnú dávku kilometrov – 431. Samozrejme, táto hodnota je podľa najprísnejšej WLTP stupnice.

ssangyong-torres-evx

Pokiaľ by Vám táto porcia kilometrov bola málo, môžete siahnuť po voliteľnej výbave Performance Battery Plus. Vďaka tomuto packetu sa nielen zvýši výkon vozidla na 350 kW / 476 koní, narastie aj krútiaci moment na 357 Nm. To nie je všetko. Podľa WLTP smernice sa navýši aj dojazd vozidla na 484 kilometrov. Väčšia batéria znamená aj pridanie hmotnosti o 77,1 kilogramu. Pokiaľ si budete chcieť vyskúšať odpich, tak z nuly na 100 km/h sa dostanete v priebehu 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 230 km/h.

Rozdiely pri výkone

Rozdiely sú takisto aj v nabíjaní vozidla. Základná verzia podporuje nabíjanie pri výkone 225 kW, s packetom Performance Battery Plus auto dokáže pracovať s výkonom 270 kW. V oboch prípadoch to bude znamenať, že z 5% batérie na 80% sa dokážete nabiť v priebehu 22 minút. Samozrejme, pokiaľ budete využívať plný výkon nabíjačky. 100 kilometrový dojazd by ste mali získať v priebehu piatich minút.

Čo sa týka dizajnu, tam sa veľké veci neudiali. Základ totiž vyzerá dokonca drahšie, než verzia 4S. Štandardom sú už LED svetlomety, aerodynamické 19“ kolesá a čierne lakované strmene. Interiér sa takisto nezmenil, okrem 19“ infotainmentu a voliteľná obrazovka pred spolujazdcom. Vozidlo je vybavené koženým interiérom, no k dispozícií bude takisto aj látkové prevedenie, prípadne prevedenie z recyklovaných materiálov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJporsche.com
Predchádzajúci článokPolo Harlekin je späť! Volkswagen ho prebral k životu
Nasledujúci článokSeat Tarraco prichádza s novým motorom. Ponúkne výkon až 245 koní