Domov MOTO Moto News Suzuki predstavilo model Hayabusa pre rok 2021, čo prináša?

Suzuki predstavilo model Hayabusa pre rok 2021, čo prináša?

Suzuki v roku 1999 priviedla na trh legendu, ktorá ako prvá presiahla rýchlosť 300 kilometrov za hodine. Aj keď sa dočkala dvoch modernizácii nič zásadné sa však až do dnešných dní neudialo. Tento rok Suzuki predstavila nástupcu tejto legendy pre rok 2021 kde prešiel zmenami ako rám tak aj motor.

Obsah motora zostal na hodnote 1340 centimetrov kubických a výkonom 190 koní ktorý je zhodný s predchádzajúcou generáciou. Avšak ovládanie je už pomocou elektroniky. Okrem elektronickej škrtiacej klapky ride-by-wire a nasávacej a výfukovej sústavy ktoré sú upravené pre lepší výkon a krútiaci moment v nižších a stredných otáčkach.
Aj keď nie je vybavená elektronicky nastaviteľným podvozkom nájdete v nej špičkovú plne nastaviteľnú vidlicu od spoločnosti KYB, ktorá zabezpečuje pruženie aj vzadu.
O zastavenie sa vám postará brzdová sústava od Bremba s prednými kotúčmi s veľkosťou 320 milimetrov, ktoré oproti predchodcovi narástli o 10 mm z pôvodných 310 milimetrov. Strmene sú nové prepracované Brembo Stylema, ktoré majú ľahší a kompaktnejší dizajn. Zároveň zvyšujú prúdenie vzduchu okolo brzdových doštičiek a tým napomáhajú rýchlejšiemu chladeniu bŕzd, čo je pri motocykloch tejto triedy podstatné.

 

Elektronika a výbava

Taktiež dostala do vienka aj modernú elektroniku s nespočetným množstvom pomocníkov, ktoré sú ovládane šesť osovou riadiacou jednotkou od spoločnosti BOSH vďaka, ktorej je nová Hayabusa vybavená náklonovou trakčnou kontrolou, ABS, anti-lift system aby vám spod zadku neutiekla pri prvom pridaní plynu, launch control ako aj nastaviteľné brzdenie motorom a mnoho ďalšieho. Suzuki to celé nazvala S.I.R.S -Suzuki Inteligent Ride System.
Taktiež na nej nájdete aj aktívny obmedzovač rýchlosti, ktorý vám nedovolí ho prekročiť, tempomat a možnosť prepínať si medzi šiestimi jazdnými režimami. Tri z nich máte preddefinované a tri si môžete nastaviť podľa seba.

Dizajnovo sa nechali inšpirovať práve prvou generáciou z roku 1999 kde sa kládol dôraz na aerodynamiku a jazdné vlastnosti.
Táto kráska však na váhe ukáže číslo 264 kilogramov čistej hmotnosti.
Prístrojový panel zostal verný svojej predlohe z predchádzajúcej generácie. Bol doladený do modernej doby a je tvorený kombináciou klasických ručičkových ukazovateľov a centrálnym plne farebným TFT displejom, ktorý je potrebný k ovládaniu všetkej elektroniky a nastavovaniu jazdných režimov.
Hayabusa 2021 ide s dobou a je vybavená Full LED technológiou. Vpredu nájdete aj dvojicu integrovaných pozičných svetiel, ktoré zároveň plnia funkciu aj smerových svetiel čo napomáha práve aerodynamike.

Čo samotná cena ?

Predaj bude zahájený práve na Európskom trhu koncom februára a následne začne predaj aj v Severnej Amerike a v Japonsku.
Cena by sa mala hýbať okolo 20 000€.
Už teraz sa tešíme ako vám prinesieme podrobný test na túto krásku, ktorá bude mať čo robiť aby obhájila renomé svojich predchodcov.
Kolesami nadol priatelia.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW X1 xDrive 25e trojvalcový hybrid, ktorý dokáže čítať myšlienky?!
Nasledujúci článokCitroën prichádza s modernizovaným modelom C3 Aircross