Domov SPRÁVY News Nový Mercedes triedy T má byť omnoho lepší, ako predchodca Citan

Nový Mercedes triedy T má byť omnoho lepší, ako predchodca Citan

Nový Mercedes triedy T má byť lepší, ako bratské Kangoo

Mercedesu “unikli” špionážne fotografie novej generácie pripravovaného modelu Citan a triedy T. Kľúčové heslo je “lepší ako predchodca”.

Hoci nemeckú automobilku Mercedes-Benz poznáme predovšetkým vďaka prémiovým modelom, v skutočnosti má koncern Daimler pod krídlami celý rad úžitkových modelov. Okrem populárnych dodávok Sprinter a Vito (respektíve trieda V) je to aj pickup triedy X a malý Citan. Práve posledné dva menované modely vznikli na základe spolupráce s automobilkami Renault, Nissan a Mitsubishi. Citan je na trhu od roku 2012, a preto klope na dvere jeho druhá generácia. Mercedes oproti predchodcovi sľubuje výrazné zmeny a prísť má aj osobná verzia, ktorá sa bude volať trieda T.

Plnohodnotný Mercedes?

Mercedesu triedy X mnohí motoristickí novinári vyčítali, že je “príliš málo Mercedes a príliš veľa Nissan”. Materiály v kabíne nedosahovali štandard luxusnejších osobných modelov značky. To v prípade Citanu platilo ešte násobne viac. V podstate išlo len o rebrandovaný Renault Kangoo druhej generácie bez výraznejšej pridanej hodnoty. Teda okrem trojcípej hviezdy na kapote a vyššej ceny. Kangoo druhej generácie navyše prišlo na trh o 5 rokov skôr ako Citan, takže o moderných technológiách rozhodne nemohla byť reč.

To sa však s príchodom novej generácie má zmeniť, tvrdí vedúci projektu Dirk Hipp: “Dôležité je, že od samého počiatku bol vyvíjaný ako Mercedes namiesto toho, aby sa prispôsoboval už existujúcemu dizajnu.” Automobilka dodáva, že tento prístup im umožní navrhnúť auto, ktoré bude zodpovedať potrebám a štandardom značky ako z hľadiska dizajnu, tak aj z hľadiska jazdných vlastností.

ssangyong-torres-evx
Nie je Citan ako Citan

Novinkou bude aj derivát, ktorý dostal názov trieda T. Kým Citan má byť zameraný na firemných zákazníkov, trieda T potom predstavuje osobnú verziu. Tento prístup Mercedes nepoužije prvýkrát: rozdelenie modelov je známe aj z väčšieho Vita a luxusnejšie orientovanej triedy V. Zároveň z ponuky zmizne najkratší rázvor (kvôli nízkym predajom) a ostane len stredná a predĺžená verzia.

Citan a trieda T majú byť postavené na platforme CMF-C, ktorá je skonštruovaná pre vozidlá váhradne s predným pohonom. Tu môže Mercedes ťahať za kratší koniec, keďže konkurencia v podobe Volkswagenu Caddy ponúka aj možnosť pohonu všetkých kolies prostredníctvom systému Haldex. Hoci CMF-C je konštrukciou podvozka zameraná skôr na maximalizáciu nosnosti ako na komfort, vedenie automobilky tvrdí, že nastavenie bolo “zásadne prepracované”.

Čo sa týka motorov, Mercedes zatiaľ portfólio bližšie nešpecifikoval, no vzhľadom na platformu môžeme očakávať benzínové turbomotory s objemom 1,33 litra a naftový 1,5-liter. Neskôr má prísť aj výhradne elektrická verzia EQT v dvoch výkonových variantoch.

Zdroj: auto.cz / Mercedes-Benz / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko chce Porsche zachrániť ľadovce ? Investovalo už viac ako milardu.
Nasledujúci článokSlovensko sa môže stať mekkou batérii do elektromobilov. Ako to dosiahne?