V športovej divízii Daimleru AMG sa toho deje skutočne veľa. Tento týždeň zložili závoj z plug-in hybridnej platformy P3, ktorá bola navrhnutá na prácu s 2,0-litrovým štvorvalcom AMG a 4-litrovým AMG V8. A AMG potvrdilo, že pracuje na vlastnom deriváte pripravovaného plne elektrického EQS.
Ale je toho viac. Generálny riaditeľ divízie Philipp Schiemer sa rozhodol vyhradiť si čas, aby hovoril o stratégii značky. Bolo zrejmé, že športová divízia bude aj naďalej ponúkať širokú škálu vozidiel a pohonných jednotiek.
Project One obohatil značku
Keď už hovoríme o supervozidle Project One, inšpirovaným Formulou 1, ktoré inicioval jeho predchodca Tobias Moers. Schiemer hovorí o obrovskom pozitívnom vplyve, ktoré má auto na značku. Podčiarkol priamy prenos technológií medzi AMG a Formulou 1: vysokovýkonná batéria pochádza z F1, teraz sa používa v projekte Project One a bude sa využívať aj na hybridný pohon P3.
Schiemer však tiež uznal výzvy pri uvedení Project One na cesty; zhoršovali ich čoraz agresívnejšie predpisy, ktoré sa v priebehu projektu výrazne zmenili. „Je nesmierne ťažké splniť regulačné požiadavky a chceme vyrábať autá, ktoré sú všade legálne pre bežnú premávku,“ uviedol. Na záver uviedol: „Je veľmi pravdepodobné, že už nikdy nebude taký extrémny projekt ako Project One.“
Schiemer ocenil hybridné pohonné ústrojenstvo P3 a zdôraznil, že „batéria nikdy nestráca energiu a je možné ju dlhšie namáhať.“ Jemnou narážkou na Teslu dodáva: „Je nemysliteľné, aby po niekoľkých zrýchleniach výkon klesol.“ Sľubuje tiež lepšiu ekonomiku – v rozmedzí 10 až 20-percentného zlepšenia“.
Bude teda každý model odteraz obsahovať plug-in hybrid, alebo plne elektrický pohon, ako sa už inde uvádza? Schiemer túto mylnú predstavu poupravil. „Každý model AMG bude mať určitú formu hybridizácie, ale stále bude obsahovať 48-voltové batérie bez možnosti napájania.“
Nová platofrma iba s motormi AMG
Platforma P3 nebude použitá na 3,0-litrový motor s priamym šesťvalcom. Scheimer vysvetľuje: „Tieto motory nie sú čistými motormi našej divízie a náš pohon P3 je špeciálne navrhnutý pre naše motory,“ hovorí Schiemer. CLA a GLA 45 sa nestanú ani plug-in hybridmi a dokonca ani pripravovaná SL bude ponúkať 48-voltovú aj plug-in verziu: „Na tomto automobile ponúkneme rôzne pohonné jednotky,“ hovorí.
Nasledujúci model SL, ktorý je úplne projektom športovej divízie, ako napríklad model GT, je navrhnutý tak, aby bol vyváženejším autom ako GT a mal široké spektrum charakteristík. Schiemer naznačuje, že SL by bolo auto perfektne vhodné na bežné vozenie, ale dodáva rýchlo: „Nezabudnite, že korene SL sú v pretekoch.“
Schiemer potvrdzuje, že roadster AMG GT bude pri uvedení SL na trh vyradený, avšak kupé GT bude pokračovať, rovnako ako štvordverové GT, ktoré dostane facelift a hybridný pohon P3 v kombinácii s osemvalcom.
Zhrnuté a podčiarknuté, generálny riaditeľ, ktorý značku prevzal minulé leto, vyzdvihol svoju úlohu preniesť značku do elektrickej éry a chce osloviť aj celkom nové publikum pre nové modely. Na záver však dodal, že AMG sa nebojí byť “politicky nekorektné”.