Šesťvalcom ešte nie je koniec. Dôkazom má byť nový Ford Explorer, ktorý bude disponovať mohutným výkon 457 koní.

Vyjmúc prémiové automobilky akými v našich končinách sú Audi, BMW, či Mercedes, tak k Volkswagenu Touareg sa po novom pripojí Ford Explorer, ktorý bude mať pod kapotou šesť valcov a nabitý bude plug-in hybridnou technológiou. Môžeme tak očakávať čerstvý vzduch spoza „Veľkej mláky“, keďže Ford Explorer už tu raz bol. V Európe a dokonca aj na Slovensku sa však naposledy predával koncom 90-tych rokov. Obhliadnuc sa za históriou, aj vtedy išlo o vlajkovú loď. Nie je tomu ani teraz inak.

Nový Ford Explorer sa svetu predstavil už začiatkom roku 2020. Päť metrové SUV bude na európskom trhu ponúkané výhradne s benzínovým šesťvalcom. Ten bude však doplnený o plug-in hybridnú technológiu. Systémový výkon bude kumulovať výkon 336 kW / 457 koní a maximálny krútiaci moment na úrovni 825 Nm. Štandardom bude pohon všetkých štyroch kolies a 10-stupňovou automatickou prevodovkou.

Predovšetkým zaujímavá je hlavne spotreba. Goliášovi Ford udáva spotrebu 3,1 litra a dojazd na čistý elektrický pohon 48 kilometrov. Sú to veľmi sľubné čísla, no uvidíme realitu, aká bude pri dva a pol tonovom vozidle. Hybridný systém nebude taktiež prekážkou pre ťahanie 2,5 tonového prívesu. Ford Explorer určite ohromí aj svojim batožinovým priestorom, nakoľko po sklopení zadného radu sedadiel sa dostaneme na hodnotu 2.274 litrov.

ssangyong-torres-evx

Nabíjanie vozidla bude dostupné štandardným AC striedavým prúdom z domácej zásuvky, to bude trvať cca 6 hodín. Pokiaľ auto pripojíte do wallboxu, očakávajte niečo cez 4 hodiny.

Na Slovensku sa novinka bude predávať v dvoch výbavách. Prvou výbavou je dobre známa výbava ST-Line a druhá bude Platinum. Cenovka prichádzajúceho giganta bude štartovať na hodnote 75.990 €. Obe výbavy budú spĺňať prvky tej najvyššej výbavy. Chýbať nebude adaptívny tempomat, udržanie v jazdnom pruhu, masážne sedadlá, režimy jazdy, prémiový audiosystém B&O so 14-timi reproduktormi, či mohutný, vyše 10“ dotykový displej. Máme sa teda naozaj na čo tešiť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNissan GT-R NISMO, ako doplnok k jedlu v McDonalds
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz GLA 250e, nabijete ho za pol hodinu!