Ford F-150 je ikonickým modelom značky a keďže sa Ford zaviazal k elektrifikácii, výnimkou nie je ani tento model. No aj napriek elektrifikácii zostáva tento model stále praktickým a dokáže veľmi veľa. Poďme sa spoločne pozrieť čo prináša Ford F-150 Lightning.
Ak niekde zaznie slovíčko “elektromobilita”, reakcie sa rôznia. Pravým “petrolheadom” sa dvihne tlak, niekto to vníma iba vlažne a elektrický nadšenci jasajú. Vôbec však nie je pravidlom, že elektromobilita sa týka iba nášho starého kontinentu. Táto téma rezonuje aj ďaleko vo svete a výnimkou tak nie je ani americký trh. Práve preto sa elektrickej verzie dočkal aj najpredávanejší full size pick-up Ford F-150.
Táto novinka dostala označenie Lightning a mala by ponúkať výkon až 420 kW, k čomu sa pridáva točivý moment 1 051 Nm. To radí model Lightning na špicu výkonových variant F-150. Zrýchlenie z 0-100 km za hodinu tento kus auta zvládne za 4,5 sekundy a v prípade použitia batérii s vyššou kapacitou bude jeho dojazd až 483 km. Ak by sa potenciálny majiteľ rozhodol pre základnú verziu, výkon bude 318 kW, krútiaci moment sa nezmení, ale klesne dojazd. Ten dosiahne hodnotu zhruba 370 km na jedno nabitie. Čo majú tieto modely spoločné je pohon všetkých 4 kolies.
Batérie modelu F-150 je možné nabíjať nabíjačkami s výkonom 150 kW. S takýmto typom nabíjania dokážete na batérii s väčšou kapacitou za 10 minút nabiť dojazd na ďalších 87 km. Ak by ste mali viac času na nabíjanie, tak z 15% na 80% nabijete vozidlo za zhruba 40 minút. Ako väčšinu elektromobilov, aj tento je možné nabíjať z domácej zásuvky. Keďže model F-150 je určený pre americký trh, nabíjanie z amerických zásuviek z 15% na 100% zaberie zhruba 8 hodín. Takže ideálne bude nočné nabíjanie.
Elektrický pohon si jednoznačne vyžiadal aj isté zmeny. Tie sa dotkli aj aerodynamiky vozidla. To z modelu Lightning robí najaerodynamickejší model v histórii. Zmeny je možné vidieť na prednej kapote, maske a taktiež aj na nástupných prahoch. Ako je dnes už trendom, aj tento model prinesie možnosť prepojenia predných svetiel prostredníctvom diód a vytvorí tak zaujímavý svetelný podpis prednej masky.
Ford deklaruje, že sa nejedná o limitovanú verziu určenú pre pár vyvolených. Ford chce jednoznačne ponúknuť svojim zákazníkom auto, ktoré bude určené do každodenných situácii. V USA ide o najpredávanejší model a preto si výrobca dáva na tomto modeli naozaj záležať.
Praktickosť je zachovaná
Elektrický pick-up dokáže už v základe odtiahnuť viac ako 900 kg. Ak sa záujemcovia rozhodnú pre vrcholnú verziu, budú schopní utiahnuť až 4,5 tony. A keďže technológii nikdy nie je dosť, Ford prináša v tomto modeli aj zaujímavú funkciu. Auto si dokáže pomocou senzorov odhadnúť, koľko váhy je možné ešte pridať. Naviac táto funkcia dokáže prepočítať aj odhadovaný dojazd pri naložení. Ford si uvedomuje zmenu dojazdu s meniacou sa záťažou a tak chce priniesť čo najviac relevantné informácie svojim používateľom. Batérie preto dostali aj špeciálny režim chladenia, aby dokázali zvládať nápor pri ťahaní ťažkých prívesov.
Keďže je tento model cielený na masy, nedochádza k úbytku priestoru ani v elektrickej verzii Lightning.
O žiadne miesto neprišla ani korba vozidla, čo môže byť dôležitou informáciou pre cieľovú skupinu. Lightning tak aj naďalej ponúka veľkorysý priestor pre posádku aj pre náklad. Bonusom je ukladací priestor umiestnený pod kapotou vďaka absencii spaľovacieho motoru s objemom 400 litrov. Model je vybavený USB portmi, zásuvkami a tak môže poslúžiť aj ako pojazdná kancelária.
Zmeny sa dotkli aj interiéru
Interiér vozidla sa tiež jemne zmenil. Svoj debut v ňom zažije nový multimediálny systém SYNC 4A. Obrazovka infotainmentu má rozmer 15.5″ a je plne adaptabilná na požiadavky vodiča. Je možné ovládať jednotlivé systémy aj hlasovo a navigácia je schopná využívať cloudové služby. Skvelý interiér dopĺňa aj 12″ digitálny prístrojový štít.