Domov SPRÁVY News Totálne fiasko, Škoda Enyaq nezvládla losí test. Pohorela už pri rýchlosti…

Totálne fiasko, Škoda Enyaq nezvládla losí test. Pohorela už pri rýchlosti…

Keď sa povie Škoda Enyaq, väčšina motoristov si vie predstaviť konkrétny model značky z Mladej Boleslavy. Ide o prvý, čisto elektrický model Škoda Auto a preto naň padá aj vysoká pozornosť verejnosti.

Ako to už býva zvykom, autá podstupujú rôzne testovania a skúšky odolnosti. Jedno z nich je aj losí test. Poďme sa spoločne pozrieť, ako Enyaq obstál. Pre tých, ktorí možno ani netušia čo losí test je, máme vysvetlenie. Ide o vytvorenie dráhy kde vozidlo manévruje medzi kužeľmi. Testuje sa, akou maximálnou rýchlosťou dokáže vozidlo zvládnuť takýto uhýbací manéver. Kritériom zvládnutia testu je prejsť touto “dráhou” v rýchlosti aspoň 72 kilometrov za hodinu. Ďalším kritériom je udržanie sa vozidla v rozmedzí dráhy. Laicky povedané, všetky kužele musia zostať stáť na svojom mieste. Keďže sa losí test riadi presnými pravidlami, nedá sa špekuľovať o nadŕžaní iným protivníkom.

Vodič je kľúčový hráč

Rozdielový hráč, aj tak by sa dal nazvať vodič. Ten dokáže prikloniť misky váh na tú či onú stranu. Enyaq so skúseným vodičom za volantom začal svoju testovaciu trasu v rýchlosti 77 kilometrov za hodinu a neuspel. Tento pokus bol však prevedený s rýchlosťou, ktorá je nad limitom úspešného zvládnutia losieho testu. Druhý pokus tak Enyaq šiel oveľa menej optimistickou rýchlosťou 67 kilometrov za hodinu a tento test zvládol s prstom v nose. No na tejto méte sa Enyaq zastavil a každý pokús s čo i len o kilometer vyššou rýchlosťou skončil neúspechom. Čo z toho vyplýva ? Jednoducho povedané, Enyaq nezvládol losí test a odišiel s dlhým nosom.

Škoda Enyaq iV (2021) - Maniobra de esquiva (moose test y eslalon) | km77.com

 

Enyaq v tom nie je sám

Škoda Enyaq však nie je jediným modelom, ktorý by tento test nezvládol. Rovnako tak neuspel ani Mustang Mach-E. Tento model stroskotal rovnako na rýchlosti 68 kilometrov za hodinu. Keďže ale za volantom nesedel ten istý majster volantu, nemôžeme potvrdiť rovnaký výsledok týchto dvoch elektromobilov.

Za všetkým však možno hľadať váhu. Toto neberte ako tvrdenie ale skôr ako otázku do diskusie. Môže zvýšená váha naozaj spôsobovať problémy s manévrovaním? My si myslíme, že áno. A aký je váš názor?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJFontech Startitup
Predchádzajúci článokAko zvládnuť dopravnú nehodu bez stresu a nenaletieť pritom lovcom nehôd?
Nasledujúci článokJe to naozaj sci-fi!? Hyundai si dal patentovať volant budúcnosti