Domov TESTY TEST Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI Premium – kórejský útok luxusom

TEST Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI Premium – kórejský útok luxusom

Tentokrát k nám do redakcie zavítal ďalší z modelov kórejskej značky Ssangyong. Model Rexton je plnotučné SUV s veľkým vnútorným priestorom a zaujímavou pridanou hodnotou. Je veľmi ľahké si naň zvyknúť a má čo ponúknuť. Poďme sa spoločne pozrieť a zhrnúť si dojmy z testu tohto veľmi zaujímavého auta.

Začnime pekne po poriadku a poďme sa spoločne pozrieť na to, ako Rexton pôsobí zvonku. Hneď ako som uvidel prednú masku tohto mastodontného SUV mi napadlo, kde som naposledy videl toľko chrómu pokope. Maska dostala chrómu požehnane a jej dominantnosť vystihuje celkovo veľkú prednú časť vozidla. Priamo nadväzuje na Full LED svetlomety, ktorých svietivosť je na veľmi dobrej úrovni. Systém automatického prepínania diaľkových a stretávacích svetlometov sa pomaly ale isto stáva štandardom. V takmer 5 metrovom SUV sa preto luxusu nájde dostatok a automatické prepínanie svetiel je jednou z týchto užitočných a komfortných funkcii.

Predná časť vyhrala

Atraktivita prednej časti za mňa predčila tú zadnú. Berte to ako subjektívny názor a určite si vytvorte svoj vlastný. Pre mňa je zadná časť vozidla atraktívna, ale trošku menej ako tá predná. Tej dominujú zadné svetlomety s pomerne jednoduchou grafikou. Rovnako tak v strede veka batožinového priestoru nájdete nápis Rexton. To aby bolo jasné v akom modeli sedíte. Vám to síce vo vnútri bude jedno, ale tí vodiči za vami si to jednoznačne všimnú. Okrem prednej časti sa práve aj tej zadnej ušlo nejakého chrómu. Najmä teda v spodnej časti v podobe chrómových “koncoviek” výfuku.

Aby toho chrómu nebolo málo, dostalo sa mu miesta aj na lištách okolo okien. Rovnako tak do chrómu výrobca odel aj strešné ližiny. Treba však uznať, že chróm k tomuto autu sedí a absolútne mi na ňom nijakým spôsobom neprekážal. Otázkou je, ako dopadnú chrómové časti po zopár umytiach na autoumyvárkach s kefami. Testované vozidlo dostalo aj príplatkové 20-palcové disky a pneumatiky, ktoré sú tiež ladené do chrómu. Na komforte to však nijak neuberá a profil pneumatiky je stále veľmi dobrý. O čom svedčí aj použité obutie značky Kumho s rozmerom pneumatiky 255/50 R20.

Vnútro plné pohodlia

Keď nasadnete to nového Rextonu, obklopí vás pocit pohodlia a luxusu. Teraz určite nepreháňam. Koža všade, kam sa len pozriete. Dokonca aj na palubnej doske. Použité materiály naznačujú, že sedíte, povedzme, vo vlajkovej lodi značky Ssangyong. Plasty, ktoré verím nemajú tendenciu vŕzgať ani vás nijakým spôsobom otravovať. Celková ergonómia interiéru pre vodiča je na veľmi slušnej úrovni. Pred vami sa nachádza 12,3-palcový plne digitálny prístrojový štít, kde si viete nakonfigurovať zobrazenia podľa vášho gusta. Je tam možnosť prepnutia navigácie priamo na prístrojový štít, čo môžete oceniť ak s Rextonom zavítate na úplne nové miesta.

O zábavu na palube sa postará infotainment Smart Auto Multimedia s 9,2-palcovým displejom. Súčasťou je DAB, Apple CarPlay a Android Auto po vzduchu a 6 reproduktorov. O bezpečnosť posádky sa postará celá rada jazdných asistentov. Patria sem napríklad aj asistenti na zjazd a rozjazd do kopca, upozornenie na bezpečnú vzdialenosť, snímanie pozornosti vodiča alebo aj systém rozpoznávania dopravných značiek. V tomto aute máte možnosť aj tretieho radu sedadiel a tak využiť jeho kapacitu na prepravu 7 osôb. Náš model bol v päť-miestnom prevedení.

Pohodlie pre posádku je zaručené a počas jazdy sa budete cítiť príjemne. Jazda je v celku plavná, čo sa na takto veľké SUV aj patrí. Sedadlá vpredu aj vzadu sú komfortné a v predu dokonca dostali okrem vyhrievania aj ventiláciu. To oceníte najmä počas teplejších dní. Zadný rad sedadiel je sklopný a to v pomere 60:40.

Jazdí príjemne

Rexton je jedným z tých áut, z ktorých vyžaruje pocit príjemnej jazdy. Ešte predým ako som prvýkrát nasadol do tohto vozidla som si urobil taký svoj prvý dojem. Viem, že nie je správne súdiť od začiatku, ale v tomto prípade na mňa Rexton pôsobil hneď príjemne. Prvé metre a následne kilometre po Bratislavských cestách ma nesklamali. Komfort podvozka, veľmi dobré odhlučnenie interiéru a celkovo príjemný pocit z jazdy. Vozidlo dostalo lichobežníkovú prednú nápravu a dozadu 10 prvkovú nápravu Multilink s nezávislým zavesením kolies.

Pod kapotou Rextonu pradie naftový motor s objemom 2.2 litra a označením e-XDI. Aj napriek váhe, ktorú tento motor musí tlačiť vpred som bol počas testu spokojný s dynamikou vozidla. Pohotovostná hmotnosť Rextonu je tesne nad 2 tonami a motor s tým nemal absolútne žiadny problém. Dokonca aj mierny terén zvládal Rexton s prehľadom a to vďaka súhre techniky, ktorú dostal pod sukňu. Motor je spojený s automatickou 8-stupňovou prevodovkou a jeho celkový výkon je 149 kW. Skvelým údajom je aj objem palivovej nádrže, pretože tá má kapacitu 70 litrov.

Svoje si vypýta

Pred chvíľkou sme spomínali váhu Rextonu presahujúcu až 2 tony. Takáto váha sa musí prejaviť aj na spotrebe. No prekvapivo počas nášho testu bola spotreba veľmi príjemná. Na diaľnici si na testovacom okruhu pri predpisovej 130-ke vypýtal Rexton necelých 9 litrov, presne 8,9 litra na 100 kilometrov. Mestská spotreba atakovala hranicu 10 litrov na 100 kilometrov a veľmi príjemným údajom bola spotreba na okreskách. Tam Rexton dokázal jazdiť za 6,9 litra.

Priemerná spotreba pri kombinácii všetkých troch typov ciest a podmienok počas testu sa zastavila na úrovni 8,5 litra. To je na takéhoto mastodonta veľmi slušný údaj. Je treba povedať, že bude určite závisieť aj na tom, ako veľmi ťažká bude vaša noha. Tu sa bavíme o spotrebe pri dodržiavaní všetkých maximálnych povolených rýchlostí.

Tak si to zhrňme

Ak by som mal zhrnúť týždeň so Ssangyong Rexton do jednej vety, vyzeralo by to nasledovne. Rexton jednoducho nesklamal. V tejto vete nájdete to, čo aj v skutočnosti test ukázal. Pohodlie na vysokej úrovni, dostatok vnútorného priestoru pre posádku aj pre prepravu vecí. Bezpečnosť na prvom mieste, štýlovosť (aj napriek chrómu) a nezvyčajnosť. Počas testu som stretol iba jeden Rexton. Toto auto nie je dominantou našich ciest ale má svoj charakter a potenciál sa ním stať. Aj keď možno Ssangyong stojí v tieni svojich viac populárnych kórejských konkurentov, nezaostáva za nimi kvalitou. Nebojím sa povedať, že im je viac ako vyrovnaným konkutentom. A za tie peniaze sa to oplatí.

Mimochodom, aby sme nezabudli na jeho cenovku. Cena testovaného vozidla so všetkou príplatkovou výbavou je 43 250 € s DPH. Ak by ste sa rozhodli pre vozidlo bez doplnkovej výbavy iba vo výbave Premium +, vyšlo by vás to na 39 990 € s DPH. A to je cenovka, za ktorú to zmysel dáva.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Objem motora 2 157 cm3
Max. výkon 149 kW / 202 k
Max. krútiaci moment 441 Nm
Palivo Nafta
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 850 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 960 mm
Výška 1 825 mm
Rázvor náprav 2 865 mm
Prevádzková hmotnosť 2 070 kg
Rozmer pneumatík 255/50 R20
Benzínový motor
Mesto 10,0 l/100 km
Diaľnica 8,9 l/100 km
Okresky 6,9 l/100 km
CENA
Cena testovaného modelu 43 250 eur

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Dacia Duster 1,0 TCe LPG, facelift mu pomohol k dospelosti
Nasledujúci článokPorsche 365 A s nevídanou úpravou mieri zdolať Antarktídu. Miesto kolies lyže…