Domov TESTY TEST BMW iX3 je lacnejšie ako dieslová X3, od konvenčnej verzie je...

TEST BMW iX3 je lacnejšie ako dieslová X3, od konvenčnej verzie je na nerozoznanie

Niektoré automobilky elektromobilitu pochopili a výsledkom sú modely, ktoré zákazníka neobmedzujú. Jedným takým je aj BMW iX3, auto s prívlastkom pragmatického introverta.

V ideálnom svete, by sme si ako zákazníci mohli vybrať typ pohonu, ktorý nám najviac vyhovuje. Jazdíte dlhé trasy? Nech sa páči, zoberte si Diesel. Väčšinu týždňa trávite v meste? Prosím, benzínový motor bude pre vás ideálny. Máte možnosť nabíjať a chcete inováciu? Perfektné, siahnite po elektrine. Bohužiaľ asi je už príliš neskoro a niekedy je potrebné zmenu vyžadovať striktne a čo najskôr, v záujme vyššieho dobra. No, BMW X3 respektíve BMW iX3 vám presne takúto idylku ponúka. Máte možnosť vybrať si medzi benzínovou, naftovou, plug-in hybridnou a čisto elektrickou verziou.

Na nerozoznanie od originálu

Doba kedy sa dizajnéri elektromobilov predháňali v čo možno najodpudivejšom dizajne, chvalabohu skončila. iX3 vyzerá takmer identicky ako jeho dvojička X3. Rozdielne je spracovanie predného a zadného nárazníka, či niektorých doplnkov. Najmä maska chladiča nesie známky elektromobility, vďaka zaslepeným otvorom.

BMW zvolilo jemnú modrú farbu, ako podtón niektorých prvkov tak, aby odlíšilo elektrickú X3 od tej konvenčnej. Asi sa zhodneme na tom, že takého neinvazívne riešenie je to, po čom množstvo zákazníkov skutočne túži. Niekedy jednoducho nemusíte za každú cenu vytŕčať z davu.

Žiadna revolúcia sa nekoná ani v interiéri, pokiaľ ste majiteľom BMW, tento konvenčný a praktický dizajn oceníte. Palubná doska je na nerozoznanie od bežnej X3, pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít a vedľa je displej infotainmentu. Pod ním už klasicky výduchy a panel klimatizácie tak, ako ho poznáme. Jediným prekvapením je volant z modelu BMW radu 7.

Osobne sa mi nesmierne páči ako cestou sa Mníchovská automobilka vydala. Svojim zákazníkom ponúkla jednoduchý elektrický derivát toho, čo dobre poznajú.

Priestorovo veľkorysý, avšak nie plnotučný

Vnútorný priestor iX3 je totožný s modelom X3. To v praxi znamená, že aj pasažieri v druhom rade sa pohodlne odvezú aj dlhšie trasy. Ja osobne, s mojou výškou 188 cm, som si sám za seba sadol bez problémov aj s poriadnou rezervou. Miestami mám v X3 pocit, že na kolená ponúka rovnako, ak nie aj viac priestoru ako X5.

Šetrilo sa v prípade batožinového priestoru aj keď s rozumom. Jeho objem je 510 litrov a v podstate ste prišli o dvojité dno. Aktuálne je podlaha zarovnaná s nakladacou hranou. Pod dnom máte malý priestor na odloženie káblov, popravde by som však uvítal frank pod prednou kapotou.

Káble nepatria do batožinového priestoru a zbytočne vás bude vytáčať ich rozmotávanie a ukladanie tak aby podlaha bola rovná. BMW vôbec nevyužilo haldy priestoru pod prednou kapotou, kde by sa dal bez problémov umiestniť malý kufor na káble.

Batožinový priestor schudol vďaka umiestneniu elektromotora a prevodovky, keďže batérie sú v podlahe. Chválim aj praktické delenie v pomere 40:20:40 a perfektnú rovinu, ktorá vznikne po sklopení sedadiel v druhom rade.

Jazdí rovnako dobre ako spaľovák

O komfort sa vďaka adaptívnemu podvozku nemusíte obávať a to aj na 20 palcových diskoch kolies. Tuhosť karosérie a vyššiu hmotnosť je cítiť, ako stabilitu a sebavedomý prejav na ceste. Jazdné vlastnosti sú jednoducho príkladné, pričom komfort podčiarkuje akustické ticho.

Bohužiaľ iX3 nemá pohon oboch náprav, o prenos sily sa stará výlučne zadná náprava. K dispozícii máte 210 kW a krútiaci moment 400 Nm. Na pomery elektromobilov, len priemerné čísla avšak BMW opäť ukázalo, že vie autá vyladiť na maximum. iX3 tak vo finále dynamikou atakuje skôr M40d no zároveň, si nevypýta veľa.

Kapacita akumulátora je na úrovni 80 kWh pričom k dispozícii máte niečo vyše 73 kWh. Podľa slov automobilky by ste mali byť schopný prejsť zhruba 450 km. To by si vyžadovalo priemernú spotrebu niekde na úrovni okolo 16 kWh. Akú sme dosiahli my?

Prekvapivo sme neskončili príliš ďaleko, čo sa zrovna príliš často nestáva. V meste sme boli schopní zajazdiť za 15,2 kWh pričom sme sa vôbec neobmedzovali klimatizáciou a podobne. Okresky si vypýtali zaujímavých 17,5 kWh no a napokon diaľnica zhltla 23 kWh / 100 km. To sú veľmi solídne údaje, obzvlášť ak si uvedomíme aj hmotnosť auta, ktorá dosahuje 2 185 kilogramov.

iX3 tak pokojne prejde aj 300 kilometrov pri bežnej diaľničnej rýchlosti alebo 400 kilometrov v meste. Za tieto údaje vďačí najmä tepelnému čerpadlu, ktoré je už v základe. BMW taktiež neponúka ani inú kapacitu akumulátora.

Nabíjanie vás nesklame

Opäť zlatá stredná cesta, BMW iX3 sa nešplhá po čo najlepších výsledkoch ani v prípade nabíjacieho výkonu. Naopak, snaží sa priniesť stabilné vlastnosti, na ktoré sa môžete spoľahnúť. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 150 kW, no nám sa počas testu podarilo nabíjať výkonom až 154 kW.

K nabíjačke sme prišli s 22% pričom auto sa prakticky okamžite začalo nabíjať maximálnym výkonom, ten si držalo takmer až k hranici 50%. Následne sme sa pohybovali tesne nad úrovňou 100 kW a až pri 80% nám výkon klesol k hranici 50 kW. Auto sme nabili zo spomínaných 22% na 80% za 25 minút.

Lacnejší ako diesel?

Nie je žiadnym tajomstvom že BMW iX3 vychádza z konvenčnej X3, v podstate je to to isté auto, len v plne elektrickej verzii. Logicky nás preto zaujímala práve cena a jej porovnanie medzi jednotlivými pohonnými sústavami. Nami testovaný model iX3 má cenníkovú cenu na úrovni 77 045€.

Nakonfigurovali sme si aj obdobnú X3 30d s pohonom oboch náprav, výsledok nás prekvapil. Pri rovnakej výbave, bola cena konvenčnej naftovej verzie 78 126€. Výkon oboch modelov je 210 kW, avšak krútiaci moment má iX3 vyšší. Výkon elektromobilu je navyše dostupný prakticky okamžite a absentuje aj akákoľvek hlučnosť z motorového priestoru. Bohužiaľ iX3 nemá pohon oboch náprav a práve to môže pri výbere zavážiť.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor elektromotor synchrónny
Typ a kapacita akumulátora využiteľná 73,6 kWh
Max. výkon 210 kW
Max. krútiaci moment 400 Nm
Dojazd WLTP 460 km
Pohon RWD
Prevodovka 1-stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 734 mm
Šírka 1 891 mm
Výška 1 668 mm
Rázvor náprav 2 846 mm
Maximálny dojazd 420 km
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Objem batožinového priestoru 510 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,8 s
SPOTREBA (elektromotor)
Mesto 15,2 kWh
Diaľnica 23,0 kWh
Okresky 17,5 kWh
Priemer 22,5 kWh
CENA
Základná cena modelu od 70 100 €
Cena testovanej verzie 76 685 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDobro sa nosí! Rally Radosti odovzdala slovenským nemocniciam viac než 40 tisíc eur
Nasledujúci článokVýstavba električkovej trate v Petržalke sa oficiálne začala. Hotová bude o dva roky