Modernizácie sa konečne dočkala aj rodina Volkswagenu T-Roc. Kompaktný crossover bude využívať technológiu vyspelejších bratov a ponúkne tiež vynovený interiér.
Nový Volkswagen T-Roc vo svojej modernizovanej verzii ponúkne športovejší charakter a všestrannosť. Počas uplynulých rokov sa z tohto modelu stal naozaj jeden z najpredávanejších modelov značky. Nezabúdajme ani však na to, že T-Roc prichádzal ako úplná novinka, bez akéhokoľvek predchodcu, čiže začínal doslova od nuly. Od roku 2017, kedy sa prvý krát objavil, toto vozidlo si zakúpili vyše milióna zákazníkov.
Novinka dostane od sériovej výbavy radu asistenčných systémov ako na sledovanie jazdných pruhov a sledovanie svojho okolia spolu s núdzovým brzdením. IQ.DRIVE Travel Assist bude vodičovi dopomáhať v cestovaní spolu s adaptívnym tempomatom, ktorý bude môcť riadiť vozidlo až do rýchlosti 210 km/h. Systém bude taktiež schopný rozoznať, či vchádzate do dediny, nakoľko je vozidlo permanentne pripojené na GPS. Nový T-Roc bude stáť na platforme tretej generácie MIB3.
Do interiéru sa dostal prístrojový panel s mäkčenými plastami a interiér tak vyzerá ihneď prijateľnejšie. Stredový displej je v štýle tabletu a osadený do vrchnej časti panelu. Na výber však bude z dvoch variant obrazoviek s uhlopriečkami 8,0“ a 9,2“. Okrem týchto dvoch bude k dispozícií aj Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou až 10,25“. Podpora Apple CarPlay / AndroidAuto je samozrejmosťou.
Stredová konzola bude disponovať dotykovým ovládaním panelu automatickej klimatizácie. K osobitému dizajnu bude prispievať aj nový multifunkčný volant. K dispozícií budú výbavy Style a R-Line, kde bude rozdiel hlavne v sedadlách. Pri výbave Style budete mať komfortné látkové sedadlá, kdežto pri R-Line budete mať sedadlá potiahnuté kožou Nappa. Do sériovej výbavy sa budú radiť aj LED svetlomety. Za príplatok budete môcť siahnuť po IQ.Light LED-Matrix s osvetlenou lištou na maske chladiča a novým grafickým poňatím.
A čo motory?
Pohonná paleta pre modernizovaný T-Roc obsahuje tri benzínové a dva naftové motory. V závislosti od výbavy a motorizácie vie byť prevodovka buď 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková DSG. Základ tvorí benzínový trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW / 110 koní. Ďalšími v rade sú štvorvalcové motory 1.5 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní, 2.0 TSI s výkonom 140 kW / 190 koní. Do štvorvalcových motorov taktiež spadajú aj motory 2.0 TDI s výkonom 85 kW / 115 koní, prípadne 110 kW / 150 koní.
Kombinácia s benzínovým 2.0 TSI motorom je výlučne spárovaná s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Pre kabriolet je T-Roc Cabriolet je vyčlenený motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní a automatická prevodovka.
Nezabudlo sa však ani na najvýkonnejšiu verziu T-Roc R. Ten bude mať pod kapotou štvorvalec 2.0 TSI o výkone 221 kW / 300 koní a samozrejme pohon všetkých štyroch kolies. Športový charakter bude doplnený o športový zvuk z výfuku s dvoma pármi koncoviek. Novinka bola v predpredaji už od decembra a nové modely by sa mi na showroomoch objaviť už začaitkom jari.