Domov SPRÁVY Elektromobilita Porsche Cayman a Boxster iba ako elektromobily? Realita už v roku 2025

Porsche Cayman a Boxster iba ako elektromobily? Realita už v roku 2025

Porsche oznámilo, že jeho ďalšia verzia modelu 718 Cayman a Boxster s motorom v strede sa do polovice tohto desaťročia zriekne spaľovacích motorov na čisto elektrický pohon.

V nadväznosti na Porsche Taycan a pripravovaný Macan EV, ktorý bude uvedený na trh budúci rok, sa budúci elektrický Cayman a Boxster pridajú k ďalším úplným elektromobilom značky Porsche. Nové športové kupé a kabriolet však budú založené na novej špeciálnej platforme elektromobilov. Táto platforma je prispôsobená konceptu Porsche Mission R.

Už iba EV

Generálny riaditeľ, Oliver Blume, v rámci obchodnej aktualizácie Porsche povedal: „Misia R sa stane inšpiráciou pre sériu nášho športového vozidla 718 s motorom uprostred. V polovici dekády chceme túto sériu elektrifikovať. Chceme, aby model s označením 718 prišiel už iba výlučne v elektrickej verzii.“

Pokiaľ ide o novú architektúru modelového radu 718, Blume dodal: „Pôjde o jednu platformu pre naše dvojdverové športové autá a platformu pre naše štvordverové športové autá.“ Blume tiež potvrdil, že výroba modelov Boxster a Cayman bude pokračovať v závode v nemeckom Zuffenhausene.

Cieľom spoločnosti je, aby čisto elektrické vozidlá tvorili 50 % jej celosvetového predaja v roku 2025 a 80 % v roku 2030. Zatiaľ v Porsche nepotvrdili konkrétne dátumy uvedenia čisto elektrických ekvivalentov športového vozidla Porsche 911 a SUV Porsche Cayenne.

Musia prísť zmeny v aerodynamike

Technický šéf Porsche Michael Steiner uviedol, že rozhodnutie prijať jednotlivé zmeny v aerodynamike vedú k vylepšeniu aerodynamického odporu vzduchu. Tento prístup však nepodporuje tradičný „skateboard“ podvozok elektromobilov s akumulátormi pod podlahou. Ide o čo najlepšiu súhru aerodynamiky pre maximálnu efektivitu z jazdy. Tento prístup sa stal súčasťou spoločnej architektúry s názvom J1. Spoločne sa na nej podieľajú automobilky Porsche a Audi. Platformu J1 používa už existujúci model Porsche Taycan.

Pri typickom dvojdverovom športovom aute možno vidieť, že auto má skutočne nízku svetlú výšku. Na zníženie odporu vzduchu treba čo najnižšiu a najplochšiu siluetu vozidla. Následne na to si športové vozidlo pýta nízky posed pre posádku. Ak sa teda sedadlo posunie čo najnižšie k podlahe, pod sedadlom vodiča nezostane dostatok miesta pre umiestnenie batérie.

Novinka s názvom e-core

Ide o rovnaký dôvod, prečo dnes disponuje veľa superšportových áut motorom uprostred, respektíve motorom umiestneným za vodičom. S dnešnou technológiou batériových článkov sú batérie najväčšou a najťažšou súčasťou auta. Práve preto Porsche vyvinulo to, čo nazývajú dizajn e-core batérie. Čo sa týka balenia a ťažiska, je to viac-menej kópia konštrukcie s motorom v strede.

Steiner dodal, že dizajn tiež napomáha rozloženiu hmotnosti a vyváženiu, najmä s dvoma elektromotormi konceptu Mission R. Ide o koncept jedného elektromotoru na každej náprave, ktoré sú orientované na výkon. Zatiaľ čo koncept Mission R využíva špeciálne upravenú platformu EV, Porsche vylúčilo využitie rovnakej platformy pre všetky sériové modely.

Koncern nikdy nespí

Koncern Volkswagen v súčasnosti vyvíja platformu SSP, ktorá v skutočnosti spája architektúry PPE a MEB vyvinuté automobilkami Volkswagen group. Spoločná platforma sa vyznačuje dizajnom podvozku v štýle skateboardu s akumulátormi pod podlahou. Ide teda o koncept, ktorý by nemal byť využitý v prípade Porsche Mission R.

Tak či onak petrolheadské modely Cayman a Boxster už čoskoro prídu o svoje spaľovacie motory. Volkswagen group tiež pracuje na zjednotenom dizajne batériových článkov, ktorý by sa dal použiť pre viac ako 80 % modelov EV, ktoré spoločnosť vyrába.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokTak predsa! Volkswagen Passat bude mať ešte jednu generáciu! Narastie a bude prémiovejší, než doteraz
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz EQS 580, budúcnosť je teraz.

1 COMMENT

Comments are closed.