Domov TESTY TEST BMW M240i – posledný bavorák vo svojej triede, verný tradíciám

TEST BMW M240i – posledný bavorák vo svojej triede, verný tradíciám

Už pri predstavení novej generácie BMW M3 a M4 sme hovorili o posledných modeloch tohto segmentu, ktoré ponúknu masívny šesťvalec. Veď nová trieda C disponuje len štvorvalcom a to aj vo verzii AMG. Nuž emisie si vypýtali svoju daň!

O to zarážajúcejší je fakt že Mníchov prichádza v roku 2021 s modelom BMW M240i Coupé, ktorý si pod kapotou osvojil radový šesťvalec s výkonom 275 kW! Ako je to možné?

Samotná automobilka hlása že novú dvojku coupé navrhla pre tých skalných fanúšikov, ako posledný konvenčný model v tejto triede. To potvrdzuje aj dizajn, ktorý vôbec nekorešponduje so súčasne nastaveným jazykom obrích ľadviniek. BMW radu 2 Coupé prináša konvenčnú prednú masku s dvojicou horizontálnych ľadviniek, podobne ako pri modeli Z4.

Zaujímavosťou sú aktívne lamely, ktoré sú priznané a otvárajú sa len pokiaľ si to systém chladenia vyžaduje.

Už na prvý pohľad je zrejmé že nová dvojka coupé je podstatne väčšia oproti svojmu predchodcovi. Auto narástlo do všetkých strán, okrem výšky, tá je pochopiteľne nižšia. Vozidlo zdieľa spoločnú platformu s väčším súrodencom, radou 3, čo je vidieť aj na samotnej architektúre interiéru.

ssangyong-torres-evx

Zadné partie pôsobia podľa nášho názoru až príliš prekombinovane a vo výsledku ich tak nemôžeme označiť ako pekné. Zadné skupinové svetlá nesú podpis typický pre Coupe modely značky, avšak pôsobia až príliš neproporčne. Naopak pochvala bude smerovať ku skutočným koncovkám výfuku, BMW sa toho drží na rozdiel od svojej nemeckej konkurencie.

Predné svetlomety disponujú len jednou šošovkou a nie dvojicou tak ako väčšina ostatných modelov BMW. Dizajnéri chceli odkázať na historický model BMW 2002.
Pravá radosť z jazdy

Dôvod pre ktorý sa rozhodnete kúpiť si M240i Coupe je masívny výkon a skvelé jazdné vlastnosti. Trojlitrový radový šesťvalec produkuje spomínaných 275 kW, čiže 374 koní a krútiaci moment až 500 Nm, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Aj napriek pohonu xDrive a absencii možnosti zakúpiť si manuálnu prevodovku, jazdí M240i Coupe úchvatne. Prenos výkonu dokáže preferovať zadnú nápravu do takej miery, že si to zamilujete. Obzvlášť pri vypnutej stabilizácií dokáže byť dvojka nesmierne zábavným autom, ktoré je zároveň dokonalo ovládateľné.

Okamžitý výkon dokáže vystreliť dvojku podobne ako plnohodnotné M modely, práve vďaka 8-stupňovej automatickej prevodovke. Presnosť riadenia je samozrejmosť a tak si aj pod tlakom v zákrutách užijete nefalšovanú radosť z jazdy. Voliteľný samosvorný diferenciál zadnej nápravy dokonale skoriguje ostrú jazdu. V zákrutách drží M240i Coupe ako priklincované a zadnú nápravu púšťa až pri čiastočne deaktivovanej stabilizácii.

Prosby boli vypočuté

Konštruktérom sa podaril malý zázrak dnešnej doby, v ktorý nikto neveril. Jazdnými vlastnosťami 2er dobehla trojkový rad a je podstatne čitateľnejšia a ovládateľnejšia než predchodca. Dizajn vypočul pripomienky skalných fanúšikov a výkon len umocnil športového ducha značky a modelu ako takého.

M240i Coupe navyše ponúka aj viac priestoru pre všetkých pasažierov, pohodlne sa tak odveziete aj počas dlhej cesty.

 

 

Batožinový priestor má objem úctyhodných 390l a prekvapivo sa tam zmestí aj kočík.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 998 cm3
Max. výkon 275 kW / 374 koní
Krútiaci Moment 500 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka automatická, 8-stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 548 mm
Šírka 1 838 mm
Výška 1 404 mm
Rázvor náprav 2 741 mm
Hmotnosť 1 765 kg
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Objem batožinového priestoru 390 l
SPOTREBA
Mesto 9,5 l
Diaľnica 8,9 l
Okresky 8,1 l
Priemer 10,5 l
CENA
Základná cena modelu od 54 660 €
Cena testovanej verzie 71 021 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRETRO: Stan Barrett – bol rýchlejší než zvuk, no nikdy mu to neuznali
Nasledujúci článokRenault po mätúcich rozhodnutiach nakoniec zastavil svoje aktivity v Rusku. Dôvod je jasný