Situácia na automobilovom trhu v súčasnosti nie je jednoduchá pre predajcov ani kupujúcich. No napriek mnohým výzvam a prekážkam hlási Hyundai rekordný mesiac. V marci 2022 na Slovensku predal 1026 áut, čo je doteraz najviac vo svojej histórii.
Hyundai tak dosiahol trhový podiel 12,50 %. Za vynikajúci výsledok vďačí najmä modelu i30. Ten si našiel až 437 nových zákazníkov, čím sa stal najpredávanejším automobilom mesiaca. Darilo sa aj modelu Tucson, ktorý sa s 293 predanými kusmi stal najpredávanejším SUV. Nadpriemerné čísla hlásia aj ostatné modely značky: i20 (93 ks), Kona (75 ks), Santa Fe (51 ks), Bayon (48 ks), i10 (19 ks) či IONIQ 5 (10 ks).
Hyundai si v marci udržal pozíciu trhovej jednotky aj v predaji súkromnej klientele. Fyzickým osobám – nepodnikateľom doručil počas prvého jarného mesiaca 492 nových vozidiel a získal v tomto segmente zákazníkov trhový podiel až 18,87 %. Znamená to, že takmer každé piate auto kúpené súkromnými osobami na Slovensku v marci bolo značky Hyundai.
Radosť z úspešného predaja neskrýval ani Robert Baumgartner, generálny riaditeľ slovenského importéra Hyundai. „V marci sme dodali našim zákazníkom na Slovensku vyše tisíc nových áut. Vzhľadom na obrovské výzvy, ktorým celý automobilový trh už dlhší čas čelí, ide skutočne o mimoriadny výsledok. O to väčšia vďaka patrí všetkým našim predajcom a najmä zákazníkom, ktorí dali značke Hyundai dôveru.“
Hyundai je už niekoľko rokov dvojkou na slovenskom trhu. Značka Škoda, ako dlhoročný líder na Slovensku, musela bojovať s nedostatkom komponentov a tým pádom aj s obmedzeniami vo výrobe. Z dôvodu nedostatku káblových zväzkov, ktoré sa vyrábajú na Ukrajine, sa úplne musela zastaviť výroba elektromobilu Enyaq, ktorý sa v minulom roku stal najpredávanejším elektromobilom na Slovensku. Celosvetovo eviduje Škoda na Enyaq od jeho predstavenia viac než 115.000 objednávok, viac ako polovicu z tohto počtu ešte nestihla vyrobiť.