Domov SPRÁVY Elektromobilita KIA EV6 GT: má 585 koní a BMW i4 M50 zožerie na...

KIA EV6 GT: má 585 koní a BMW i4 M50 zožerie na raňajky

KIA EV6 GT

Najvýkonnejšia a najrýchlejšia KIA všetkých čias má 585 koní, z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,5 sekundy, na jedno nabitie prejde 420 km a na prejdenie vzdialenosti 200 km sa dobije skôr ako zjete hot dog a vyfajčíte cigaretu. Kórejci idú bomby!

KIA EV6 GT je vrcholom elektrického modelového radu EV6. Zameriava sa na vodičov, ktorí chcú vlastniť univerzálne auto bez kompromisov. Auto, ktoré jazdí lokálne bez emisií, je tiché, komfortné, disponuje priestorom pre 5 cestujúcich aj ich batožinu, zvládne aj dlhšie trasy a má dynamiku superšportového vozidla.

Stvorená pre rýchlu jazdu

Brzdy so zvýšeným výkonom (380 mm kotúče vpredu, 360 mm vzadu), optimalizované riadenie a na mieru prispôsobené zavesenie kolies majú zabezpečovať vyššiu kontrolu a istotu vo vysokých rýchlostiach či v zákrutách. Najvyššia rýchlosť je až 260 km/h, čo je na elektromobil dosť veľa. Na autobahne by vás predbehol iba šesťvalcový Stinger, ale v pružnej dynamike sa na toto GT nechytá ani on. Prepracovaný systém na výber jazdného režimu umožňuje vodičom prispôsobiť si a doladiť zážitok z jazdy a optimálne ovládanie v rôznych podmienkach.

Už základná KIA EV6 má pôsobiví vzhľad, obzvlášť v nejakej matnej farbe. Dizajn GT je zušľachtený novým predným nárazníkom zvýrazňujúcim šírku auta a pocit stability, Štandardom variantu GT budú 21-palcové zliatinové disky kolies s výraznými neónovými brzdovými strmeňmi. Vzadu pribudol aerodynamický spojler a nárazník s integrovaným difúzorom.

Športové doplnky a drift mód

Vnútri posádku privítajú semišom čalúnené anatomické sedadlá, kovové ozdoby s nápisom „GT“ a kontrastné zelené prešívanie. Hornú časť palubnej dosky a stredovú lakťovú opierku vpredu zdobí pruhovaný motív. Na dvojramennom volante pribudol žltý volič jazdných režimov GT. Popri existujúcich režimoch jazdy Eco, Normal a Sport sa v režime GT Drive automaticky optimalizuje funkcia elektromotorov, brzdenia, riadenia, zavesenia kolies, elektronického samosvorného diferenciálu a elektronického stabilizačného systému.

V najostrejšom nastavení je systém riadenia kalibrovaný pre dynamickú jazdu. Volant je maximálne citlivý a vozidlo má preto lepšie a okamžité reakcie. Elektronický systém regulácie zavesenia kolies zaisťuje pohodlie vďaka plynulej regulácii tlmenia. Hlavným cieľom spoločnosti Kia pri dolaďovaní parametrov zavesenia kolies bolo vytvoriť skutočný charakter GT. Teda spojiť komfort pri jazde vysokou rýchlosťou so schopnosťou jazdiť rýchlo. Vďaka ovládaniu náklonov v zákrutách, obmedzení „ponorenia“ zadnej časti pri prudkej akcelerácii a prednej časti pri brzdení bude jazda v modeli EV6 GT nekompromisná pri všetkých rýchlostiach.

Táto KIA nie je určená pre úplných začiatočníkov. Automobilka hovorí o deaktivácii stabilizačného systému a špeciálnom režime Drift, ktorý snáď ani nemusíme bližšie predstavovať.

Automobil poháňajú dva elektromotory. Ten vpredu má výkon 160 kW (218 k), druhý vzadu má 270 kW (367 k). Spoločne poskytujú kombinovaný výkon 430 kW (585 koní) a krútiaci moment 740 Nm. Pohon sa prenáša na všetky štyri kolesá. Akumulátor má kapacitu 77,4 kWh a umožňuje rýchle nabíjanie napätím až 800 V. Vodič tak môže počítať s dojazdom 424 km a schopnosťou nabíjania z 10 % – 80 % za 18 minút.

Kia EV6 GT je k dispozícii na objednávku už teraz, pričom výroba sa začne v septembri a dodávky do Európy sú naplánované na koniec roka 2022.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=TG-3v7kD56U]

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFaceliftované BMW X7 prichádza s rozdelenými svetlami. Rovnaký osud čaká aj novú sedmičku
Nasledujúci článokJUSTIN BIEBER X VESPA – nová limitovaná edícia skútru cieli najmä na mladých