Talianski kávičkári vo svetovej premiére odhalili novinku. Lamborghini Huracán Tecnica sa v hierarchií zaradí presne medzi Huracán Evo a prevedenie určené na okruhy, STO. Nový model spája oba svety.
Samotný model Lamborghini Huracán poznáme už od roku 2014. Vo svojej prvej verzií ponúkal motor V10 s objemom 5,2 litra, ktorý ponúkal výkon 610 konských síl. Samozrejme nemohol chýbať pohon všetkých 4 kolies. Neskôr, v roku 2019 sme spoznali modernizovanú verziu Evo, ku ktorej minulý rok pribudla vrcholová verzia STO. Lamborghini momentálne medzeru medzi týmito verziami vypĺňa novinkou Lamborghini Huracán Tecnica.
Nižšia hmotnosť a vylepšená aerodynamika.
Keďže novinka nenahrádza model Evo ale ide o ďalšiu verziu, zmeny na exteriéri majú byť hlavne efektné. Nové aerodynamické prvky ponúkajú novému Lamborghini Huracán Tecnica až o 35% väčší prítlak, aby voz perfektne fungoval na bežných cestách ale aj na okruhoch. Navyše Huracánu decentné zadné krídlo naozaj pristane. Lamborghini zároveň sľubuje, že nový predný nárazník a prerobené kryty na podvozku znižujú odpor vzduchu až o 20%. Konštruktéri zachádzali naozaj do detailov. Dokazuje to aj nová kompozitová kapota alebo prepracovaný priehľadný kryt motora. Táto odľahčujúca kúra zapríčinila zníženie suchej hmotnosti oproti verzií Evo o 10 kilogramov. Pre zachovanie hierarchie je novinka stále o 40 kg ťažšia oproti vrcholovému modelu s prívlastkom STO.
Technika Tecnicy.
Nové Lamborghini Huracán Tecnica je pod kapotou naozaj zviera. Posádke rovno za chrbtom tróni už spomínaný motor V10 s objemom 5,2 litra. Tento atmosférický motor pochádza z verzie STO, takže ponúka výkon 470 kW (640 koní) a krútiaci moment s hodnotou 560 Nm. Motor je spriahnutý so 7-stupňovou,dvoj-spojkovou automatickou prevodovkou, ktorá výkon prenáša na cestu výhradne cez zadné kolesá. Novinka dokáže z miesta na 100 km/h vystreliť za 3,2 sekundy, zatiaľ čo dosahuje maximálnu rýchlosť 325 km/h. Novinka má taktiež nový výfukový systém, ktorý má pomôcť k ešte zaujímavejšiemu zvuku. Na okruhu novému Huracánu pomôžu karbon-keramické brzdy a natáčanie zadnej nápravy s elektronicky ovládateľným zadným diferenciálom. Cena nového modelu zatiaľ známa nie je, avšak podľa britského portálu Autocar bude tento model začínať na čiastke približne 240-tisíc eur.