Extravagancia, absurdnosť, maximálka cez 300 km/h. Nafúknutá Audi RS Q8 od úpravcu ABT je doslova kus auta!

Už štandardné Audi RS Q8 je extrémnym SUV kupé, kde pod kapotou sa nachádza 4,0-litrový twin-turbo motor s maximálnym výkonom 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 800 Nm. A ten zvuk.. je to lahoda pre uši s dosiahnutím hranice 100 km/h v priebehu 3,8 sekundy. No vždy to ešte môže byť posunuté o hranicu vyššie. Poukazuje na to aj nemecký úpravca ABT Sportsline, ktorý si pod drobnohľad zobral práve túto beštiu. Výsledkom je RS Q8 Signature Edition. Nepopleťte si však pojmy. Nejde o SUV ale o RUV – Racing Utility Vehicle.

Vďaka základnému použitiu osemvalca a inštalácie dvojice nových turbodúchadiel, lepšieho intercoolera, novej riadiacej jednotky a nového nerezového výfuku so štvoricou koncoviek s priemerom 105 milimetrov sa technikom z ABT Sportsline podarilo vyladiť Audi RS Q8 na extrémnu hodnotu. Výsledok je 589 kW / 800 koní s krútiacim momentom rovných 1.000 Nm a zrýchlením z pokoja na 100 km/h v priebehu 3,2 sekundy.

Auto však ťahá aj po tejto méte a to až do hodnoty 315 km/h. Sériová Audi RS Q8 má však maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Okrem zvýšenia výkonu sa nezabudlo na použitie prídavných packetov. Audi RS Q8 Signature Edition ponúkne nový aerodynamický (karbónový!) bodykit s novým predným spojlerom, nástavcami prahov, doslova agresívne vyzerajúcim difúzorom a taktiež novým spojlerom. Auto bude štandardne obuté na 23“ lesklých čiernych kolesách s rozmerom pneumatík 295/35.

ssangyong-torres-evx
A cena?

Minimalistickými zmenami prešiel aj interiér, ktorý sa akoby prispôsoboval exteriéru. Karbónové doplnky teda nájdete aj tu, samozrejme aj s použitím nového prešívania. Chýbať nesmie logo úpravcu ABT na hlavových opierkach.

Ak ste za radikálne úpravy, poponáhľajte sa. ABT má totiž v pláne vyrobiť iba 96 kusov Audi RS Q8 Signature Edition. Cena packetu je 129.000 €. Pokiaľ nedisponujete vozidlom, nezúfajte, viete kúpiť od ABT kompletne celé auto za 316.480 €. Ako zadarmo, no nie?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJabt-sportsline.com
Predchádzajúci článokTEST BMW M8 Competition Coupé – v objatí draka
Nasledujúci článokTEST Jazdenky: Toyota RAV4 2,5 Hybrid – kus poctivého auta, alebo…