Po dvoch rokoch od uvedenia športového kupé MC20 posiela Maserati na slnkom zaliate cesty otvorenú verziu s prívlastkom Cielo. Má inovatívnu sklenenú strechu a dynamickými problémami určite netrpí.
Maserati MC20 Cielo má rovnako dynamické ambície ako kupé. V Maserati použili na konštrukciu karosérie veľa uhlíkových vlákien, takže hmotnosť tohto krásneho spyderu vzrástla len o 65 kg na 1540 kg. Lákadlom má byť tiež originálna pevná zaťahovacia strecha s veľkým oknom s elektrochromatickým sklom. Vďaka nej môžete jazdiť s pocitom kabrioletu prakticky v akomkoľvek počasí.
Pol metra štvorcového skla pre dokonalý zážitok z jazdy
Elektricky sťahovateľná sklenená strecha je dlhá 909 mm, široká 615 mm a jej plocha je viac ako pol metra štvorcového (5268 cm2). Strecha sa otvorí alebo zatvorí za 12 sekúnd. Sklo sa stisnutím tlačidla môže zmeniť z číreho na nepriehľadné alebo naopak. Uvedené bude fungovať prakticky pri všetkých teplotách, od -30°C do +85°C. Strecha bola vyvinutá Maserati v spolupráci so spoločnosťou Webasto a má tiež zaručiť dokonalé tepelné utesnenie a zníženú hlučnosť v aute.
Motýlikové dvere a nová farba Acquamarina
Okrem príťažlivej vizáže bude silnou stránkou Maserati MC20 Cielo aj vypiplaný podvozok z uhlíkových vlákien zaručujúci nekompromisnú torznú tuhosť a ideálnu kombináciu skvelej ovládateľnosti na ceste aj na okruhu. Aj Cielo si zachováva do neba otvárajúce sa dvere. Pre toto auto vytvorilo Maserati novú farbu známu ako Acquamarina. Maserati podľa svojich slov hľadalo farbu, ktorá by pripomínala jazdu v prírode s vetrom vo vlasoch. Základom je pastelová sivá inšpirovaná pretekaním, pripomínajúca športovú DNA MC20, sprevádzaná dúhovou akvamarínovou sľudou, ktorá oživuje základnú farbu a dáva jej vyniknúť.
Nové Maserati spyder pridáva do portfólia diskov kolies MC20 nové disky z ľahkej zliatiny s diamantovým výbrusom s prepracovaným dizajnom, kde kľúčovým komponentom je dvojité rímske číslo, pripomínajúce meno auta a rok, ktorý znamenal začiatok „novej éry“ pre Maserati. K dispozícii budú aj disky kolies z uhlíkových vlákien, ktoré zabezpečia úsporu hmotnosti až 30 kg v porovnaní so štandardnou verziou.
Monokok z uhlíkových vlákien
Ako už bolo spomenuté, monokok je celý vyrobený z uhlíkových vlákien. Takéto riešenie sa uplatní aj v prípade modelu s čisto elektrickým pohonom. Architektúra a geometria monokoku tak budú rovnaké pre všetky tri verzie, líšia sa však rozložením uhlíkových vlákien a ich vrstiev, aby monokoky mali rôzne konštrukčné charakteristiky pre tri rôzne typy automobilov. Kupé je zamerané na zníženú hmotnosť a vysoký výkon, spyder vyžaduje väčšiu torznú tuhosť vzhľadom na chýbajúcu strechu a elektrická verzia bude mať väčšiu celkovú pevnosť a zvýšenú ochranu krytu batérie.
Prepracovaná aerodynamika
Čo sa týka aerodynamiky, ani tu nenechali v Maserati nič na náhodu. Vstupné otvory vzduchu v motorovom priestore boli premiestnené v dôsledku optimalizácie prostredníctvom výpočtovej dynamiky tekutín, aby sa predišlo akémukoľvek nepriaznivému vplyvu na odpor auta. Do bočných blatníkov sú zabudované nové vývody v štýle bumerangu. Odsávanie horúceho vzduchu z motorového priestoru je maximalizované využitím efektu prúdenia, ktorý prechádza cez blatníky, pričom aerodynamická účinnosť spojlera zostáva nezmenená. Aerodynamicky tvarovaný B-stĺpik pomáha čistejšiemu prúdeniu vzduchu po povrchu, zatiaľ čo nové zadné prívody vzduchu so zabudovanými aerodynamickými deflektormi optimalizujú smer a množstvo čistého vzduchu prichádzajúceho cez sacie otvory motora na chladenie medzichladičov.
Predná časť ďalej obsahuje prepracovaný systém vírových generátorov, ktorý je ešte efektívnejší vďaka výraznému “kopcovitému” tvaru podlahy. Postupne stúpa v strede, v rovine s kolesami, aby sa zvýšil prietok vzduchu. Odvzdušňovací kanál v oblasti za predným kolesom začína v blízkosti miesta, kde hrbolček dosahuje svoj najväčší rozsah a pokračuje vpravo pozdĺž boku, pričom vytvára značné vertikálne zaťaženie v línii prednej nápravy vytláčaním vzduchu prúdiaceho zospodu. Napokon, zadná časť podlahy obsahuje veľký difúzor s kanálmi s rôznou hĺbkou a optimalizovanými vertikálnymi spojlermi, ktoré využívajú tlakové rozdiely medzi rôznymi časťami na vytváranie vírov a stimuláciu prúdenia vzduchu.
Uno, duo, Nettuno
Pod kapotou sa nachádza už známy motor Nettuno, ktorý debutoval vo verzii kupé. Maserati tak už nepreberá pohonné jednotky od Ferrari, ale ide svojou vlastnou cestou. Trojlitrový dvakrát preplňovaný šesťvalec dosahuje najvyšší výkon 630 koní pri 7500 ot./min. a krútiaci moment 730 Nm od 3000 ot./min. Pomer výkonu a hmotnosti je 210 koní/liter. Motor je spojený s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Motor dokáže točiť až 8000 ot./min. Z 0 na 100 km/h vystrelí Cielo za 3 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,2 sekundy. Najvyššia rýchlosť je 320 km/h.
Plne prispôsobiteľný potrebám vodiča
Volič jazdných režimov umiestnený v strede stredového tunela je teraz digitálnym dotykovým zariadením. Maserati MC20 Cielo ponúka päť jazdných režimov: WET, GT, SPORT, CORSA a ESC OFF. Každý z nich je identifikovaný svojou vlastnou farbou. WET je zelený, GT modrý, SPORT červený, CORSA žltý a ESC OFF oranžový. Režimy jazdy sa vyberajú otáčaním voliča na niekoľko sekúnd. Auto sa napríklad štandardne štartuje v režime GT. Prepnutie z GT na SPORT alebo WET trvá len pol sekundy pohybu smerom k požadovanému režimu. Ak vodič stlačí volič na 2 sekundy, aktivuje sa režim CORSA. Po výbere jazdného režimu CORSA je možné pomocou dotykovej obrazovky prepnúť do režimu ESC OFF.
S novým digitálnym režimom jazdy sa zmenil spôsob zmeny nastavenia odpruženia. Potiahnutím po displeji sa režimy jazdy prepnú na nastavenie odpruženia. Je tiež možné meniť tuhosť tlmičov v závislosti od zvoleného režimu jazdy. V jazdných režimoch GT a SPORT sa dá pruženie nastaviť na SOFT alebo MID, zatiaľ čo v režime CORSA sú dostupné nastavenia MID a HARD. HARD je najtuhšie nastavenie, vhodné pre jazdu na okruhu. Maserati MC20 Cielo má systém odpruženia s dvojitými priečnymi ramenami s aktívnymi tlmičmi. Všetky komponenty sú vyrobené z kovaného hliníka pre optimálnu úsporu hmotnosti.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=feQtFZzLPKo]