Domov SPRÁVY Elektromobilita Renault predstavuje nové elektrické úžitkáče: Master Van E-Tech a Kangoo Van E-Tech

Renault predstavuje nové elektrické úžitkáče: Master Van E-Tech a Kangoo Van E-Tech

Počet úžitkových vozidiel jazdiacich na elektrinu sa neustále rozširuje. Dôkazom toho je aj Renault Kangoo Van E-Tech a Master Van E-Tech.

Renault Kangoo Van E-Tech

Automobil, ktorý je aktuálne držiteľom titulu Medzinárodná dodávka roku 2022, vo svojej elektrickej verzii nestráca svoje úžitkové vlastnosti. Batéria Renaultu Kangoo Van E-Tech je umiestnená pod podlahou, takže nemá negatívny dopad na objem nákladného priestoru. Ten ponúka vo verzii L1 objem až 3,9 m3. Dlhšia verzia, ktorá príde na trh neskôr, ponúkne objem 4,9 m3. Užitočná hmotnosť je 600 kg, resp. 800 kg a ťažná kapacita dosahuje hodnotu 1 500 kg.

Elektrické Kangoo si taktiež zachováva systém otvárania bočných dverí Open Sesame, skladací nosič Easy Inside Rack, 3 predné sedadlá so sklopným stredným operadlom a celkovo 60 litrov odkladacích priestorov v kabíne. Automobil uchováva elektrickú energiu v lítium-iónovej batérii s kapacitou 45 kWh zloženej z 8 nezávislých a ľahko opraviteľných modulov. V režime WLTP poskytuje dojazd 300 km. Renault na batériu poskytne záruku 8 rokov/160 000 km. V prípade, že v tomto období klesne kapacita batérie pod 70 % ich normálnej hodnoty, Renault ju zákazníkovi bezplatne vymení. Nabíjať bude možné najvyšším výkonom 80 kW.

Elektromotor má výkon 90 kW (122 koní) a krútiaci moment 245 Nm. Štandardnou výbavou bude tepelné čerpadlo, za príplatok si majiteľ môže dokúpiť vyhrievanie čelného skla a vyhrievanie predných sedadiel s volantom.

ssangyong-torres-evx
Renault Master Van E-Tech

Nový Master Van E-Tech bude dostupný až v rôznych 15 verziách (namiesto doterajších 6). Na výber budú 3 dĺžky karosérie a 3 výšky. K dispozícii budú verzie s hmotnosťou 3,1 tony a 3,5 tony, neskôr pribudne aj verzia s hmotnosťou 3,8 tony. Verzia 4 Van ponúkne nákladný priestor s objemom od 8 do 15 m3.  Dve verzie podvozku/podlahy s kabínou budú dostupné v dĺžke L2 a L3. Predstavujú tak ideálnu základňu na premenu na valník, kontajner či van so schopnosťou prepravy nákladu s objemom až 20 m3.

Automobil je vybavený elektromotorom s výkonom 57 kW (76 koní). Batéria má kapacitu 52 kWh, čo by podľa cyklu WLTP malo vystačiť na dojazd 200 km.

Renault Master sa vyrába v továrni Renault vo francúzskom Batilly a v brazílskej Curitibe.  Elektromotor s nabíjačkami sa vyrábajú v závode Cléon v Normandii. Batérie sa montujú vo Flins, elektrifikácia Masteru bude prebiehať v závodě Gretz-Armainvilliers.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCupra predstavila trojicu nových modelov: Tavascan, Terramar a UrbanRebel
Nasledujúci článokAj Kia dobieha etablované Európske značky. Svedčí o tom nárast trhového podielu