EÚ pôjde po krku už aj plug-in hybridom. Pri tvorbe novej legislatívy a postihov za nadmerné produkovanie CO2 pomôžu čierne skrinky zaznamenávajúce reálne spotreby áut. Prvé na rade sú plug-in hybridy, ktorým ekológovia neveria.
Na začiatku produkcie prvých vozidiel s plug-in hybridným pohonom boli mnohými považované takéto automobily za spásu našej planéty. Samotní odborníci to až tak ružovo nevideli. Najviac sa im nepozdávala protekcia pri emisnej legislatíve. Autá s plug-in hybridným pohonom mali obrovskú výhodu oproti autám s konzervatívnejším pohonom, nakoľko sa ich emisie vypočítavali podľa úplne iných vzorcov ako pri klasických autách. V reálnej doprave však dokázali byť benzínové alebo dieslové autá často krát úspornejšie. Teraz sa to však zmení a EÚ im pôjde tvrdo po krku.
Horizont 5 rokov.
Pri zmene legislatívneho prístupu pri hodnotení emisií treba brať do úvahy kontext presadzovania elektromobility. Zabudnúť nesmieme ani na prísnejšiu emisnú normu, ktorá sa týka aj vozidiel so spaľovacími motormi. Otázne zatiaľ ostáva, že do akej vysokej miery sa nová emisná norma dotkne batériových vozidiel. S určitosťou však vieme povedať, že Európska únia si brúsi zuby aj na túto kategóriu vozidiel. Cieľom EÚ je do roku 2024 zbierať dáta pomocou spomínaných čiernych skriniek umiestnených v plug-in hybridných autách. Následne od roku 2025 chcú určiť novú metodiku teoretického hodnotenia emisií vozidiel. Dokonca po ďalších dvoch rokoch chcú dokonca pritvrdiť. To v praxi znamená, že množstvo vyprodukovaného CO2 bude od roku 2027 merané len pri reálnej jazde.
Neveria im.
Podľa organizácie Transport & Environment automobilky navádzajú svojich zákazníkov k nesprávnemu užívaniu plug-in hybridných automobilov. To rovno tým, že takéto automobily používajú batérie s nedostatočnou kapacitou a tak majú slabé reálne dojazdy a pomalé nabíjanie. Tým pádom ich využívanie podľa pôvodného plánu, je v praxi v reálnom živote takmer nemožné. Podľa správnosti ich podľa nich využíva len malé percento vlastníkov takýchto automobilov. Ekológovia tvrdia, že automobilky predajom plug-in hybridov len umelo znižujú flotilové emisie.