Japonská automobilka Toyota vyčlenila kvantum peňazí na rozšírenie závodov na výrobu batérií pre elektrické vozidlá. Linky by mali byť spustené v rokoch 2024-2026.
Koncom minulého roka Toyota oznámila, že investuje 70 miliárd do vlastného výskumu a vývoja výroby elektrifikovaných vozidiel. Štvrtina tejto astronomickej čiastky bude vyčlenená priamo na vývoj a výrobu batérií. Toyota Motor Company v rámci tejto stratégie vyčleňuje 5,6 miliardy dolárov pre Japonsko a USA.
400 miliárd jenov bude vyčlenených pre japonské závody Toyoty a závod Himeji, ktorý patrí pod Prime Planet Energy & Solutions, ktorý je spoločným podnikom Toyoty a Panasonicu. Pre USA je vyčlenených 2,5 miliárd dolárov pre závod Toyota Battery Manufacturing North Carolina. Aj vďaka prísunu peňazí sa zamestnanosť závodu zvýši z 350 ľudí na 2 100 zamestnancov.
Toyota má v pláne zamerať sa na rozšírenie a posilnenie dodávateľského reťazca. Automobilka má v pláne zabezpečiť stabilitu výroby elektromobilov na úrovni zodpovedajúcej rastúcemu dopytu v odlišných regiónoch. Okrem posilnenej vlastnej výroby chce zvýšiť aj dodávku elektrických vozidiel a taktiež zlepšiť dodávky dôveryhodných partnerov.
Tak ako iné automobilky, aj Toyota elektrifikuje celé svoje portfólio ponúkaných modelov. Taktiež sa snaží o primerané a priame znižovanie emisií z dopravy a dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050. Práve s týmto plánom Toyota ráta a vyvíja všetky typy nízkoemisných a bezemisných pohonov. Elektromobily, respektíve batériové vozidlá s označením BEV budú mať v najbližších časoch najviac čo povedať. Uvedomujú si to aj automobilky a preto väčšina z nich prechádza na takýto typ pohonu.
Do roku 2030 bude Toyota a Lexus disponovať až 30-timi modelmi s ročným predajom 3,5 milióna vozidiel. Rovnako zmýšľajú aj európske automobilky. Mercedes-Benz sa taktiež do roku 2030 chce stať automobilkou s čisto elektrickým portfóliom. Do rovnakého dátumu chce mať elektrické portfólio aj aristokratické Bentley, či Ford.