Autopožičovňa Hertz používa už nejaký ten čas vo svojej flotile požičiavaných áut elektromobily značiek Tesla a Polestar. Tvrdí, že priemerné servisné náklady na elektrické autá sú o polovice nižšie ako v prípade spaľovacích vozidiel.
Ceny nových elektromobilov neklesajú. Deje sa to napriek tomu, že podiel predaných elektromobilov z mesiaca na mesiac rastie. Napríklad Tesla Model 3 patrí medzi najpredávanejšie autá v Európe. Majiteľov elektromobilov však nečakajú ľahké časy, keďže sa im podstatne zvýši cena za nabíjanie. Očakáva sa nárast cien o desiatky až stovky percent. Otázna je zatiaľ zostatková hodnota elektromobilov. Veľké finančné a lízingové spoločnosti nevedia presne odhadnúť zostatkovú hodnotu elektromobilov po skončení platných zmlúv.
Jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich predajnú hodnotu elektromobilu je batéria. Ale obavy, ktoré majú niektorí z toho, že batérie elektrických vozidiel časom stratia veľkú kapacitu, môžu byť neopodstatnené. Jedným z prvých masovo rozšírených elektromobilov bol Nissan Leaf.
Vodičom, ktorí na Leafe jazdi a od roku 2010, aj po mnohých rokoch zostáva kapacita batérie na úrovni 85 až 90 %. Životnosť batérie pri elektromobiloch je skôr stanovená cyklami nabitia. Ak má batéria životnosť napríklad 2 000 nabití a predpokladajme, že na jedno nabitie dokáže prejsť len 200 km, jej výmena bude potrebná až po prejazdení 400-tisíc km.
O polovicu lacnejšia údržba
Aby sa elektromobily masovejšie rozšírili do vozových parkov veľkých spoločností, môže im nahrávať skutočnosť, že servisné náklady majú o polovicu menšie. Autopožičovňa Hertz uvádza, že náklady na údržbu elektromobilov predstavujú približne 50-60 percent nákladov na servis spaľovacieho auta. Trochu vyššie náklady však má spoločnosť Hertz na pneumatiky. Súvisí to s veľkým krútiacim momentom elektrických vozidiel, ktorý je k dispozícii prakticky okamžite a dovoľuje vodičovi prudké zrýchlenie.
To, že servis elektromobilov je menej náročný než servis naftových a benzínových áut, je úplne pochopiteľné. Nepotrebujú totiž pravidelnú výmenu oleja, sviečok či palivového filtra, keďže tieto komponenty vôbec nemajú. Teoreticky, elektromotor by mal mať dlhšiu životnosť, pretože počas jazdy nie je vystavený vysokým teplotám ani tlaku. Pri brzdení elektrické autá využívajú najmä rekuperáciu, čím sa šetria brzdy aj brzdová kvapalina.