Domov SPRÁVY Elektromobilita Renault R5 Turbo 3E je ultimatívna beštia na driftovanie s plyšovým medvedíkom

Renault R5 Turbo 3E je ultimatívna beštia na driftovanie s plyšovým medvedíkom

Celý tento rok sa nesie v znamení osláv Renaultu 5. Najnovšia kreácia je dvojmiestnym náčiním na driftovanie s pohonom zadných kolies oslavujúcim verziu R5 Turbo. A hádate správne, jazdí na elektrinu.

Renault R5 TURBO 3E spája hi-tech dizajn a rozmarnú bujarosť s mnohými odkazmi na svet automobilových pretekov a videohier. Táto kombinácia posúva show car k modernosti a na hranicu medzi skutočnou a virtuálnou sférou. Má byť taktiež manifestom, že aj elektromobily môžu byť zábavné.

Renault R5 Turbo 3E

Prispôsobený na driftovanie

Najnovšia interpretácia Renaultu 5 Turbo 2 je zámerne odviazaná. Renault nás pripravuje na svoju elektrickú éru, v ktorej sa počíta so znovuzrodením modelu 5. Show car je postavený na rúrkovom podvozku s ochrannými rámami schválenými FIA. Dva vzadu uložené elektromotory majú celkový výkon 380 koní a 700 Nm okamžite dostupného krútiaceho momentu.

Renault R5 Turbo 3E

Z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,5 sekundy (3,9 sekundy v režime Drift) a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Batéria s kapacitou 42 kWh vystačí na niekoľko kôl alebo niekoľko minút exhibičnej jazdy. Zaujímavosťou je, že sa dodáva s 10 odmontovateľnými držiakmi pre vnútorné a vonkajšie kamery. Napríklad v otvoroch pre svetlomety či vonkajších spätných zrkadlá, čo sú miesta na ideálne jazdné zábery. Suchá hmotnosť auta je 980 kg, treba si však ešte pripočítať váhu batérií, ktorá je 520 kg.

Renault R5 Turbo 3E

Spojler väčší ako svedomie Carlosa Ghosna

Renault R5 TURBO 3E je 2,02 metra široký (o 25 cm viac ako jeho predchodca), 4 metre dlhý a 1,32 metra vysoký. Jeho najvýraznejším prvkom je obrovský zadný spojler, ktorý pritlačí auto k zemi aj pri tých najdivokejších driftoch. Veľké otvory na prívod vzduchu na prednom nárazníku chladia elektromotory a zvyšujú prítlak. Tri vertikálne časti pripomínajú nárazník Renaultu 5 Turbo 2. Štvorcové hmlové svetlá vyzerajú veľmi podobne ako tie originálne, no teraz sú štyri a každé obsahuje 16 LED diód.

Renault R5 Turbo 3E

Blik-blik, driftujem

Vpredu a vzadu sú ružové, modré a žlté LED pásy. Blikajú, keď auto driftuje, a dodávajú tak atmosféru videohier z 80. a 90. rokov. Retro videohry tiež poskytli inšpiráciu pre maskovacie nálepky zdobiace karosériu. Otvor pre zásuvku na nabíjanie batérie sa nachádza na vstupe vzduchu na kapote. Priehľadné časti karosérie nad zadnými svetlami poskytujú možnosti na obdivovanie elektrického pohonu tohto show caru.

Renault R5 Turbo 3E

Neberie sa vážne

Hlavné prvky interiéru, ako sú pretekárske sedadlá vyrobené z uhlíkových vlákien, bezpečnostné pásy a volant sú výsledkom tímovej práce so spoločnosťou Sabelt. Nejde si nevšimnúť ani vzpriamenú páku ručnej brzdy. 10 analógových číselníkov nasmerovaných k vodičovi bolo v tejto modernej interpretácii Renault R5 Turbo nahradených 10 digitálnymi obrazovkami na prístrojovej doske. Fungujú ako widgety, vyzerajú akoby vyskočili z retro herného vesmíru. Napríklad, pri aktivovaní elektromotor je potrebné stisnúť tlačidlo „Free play“ na stredovej konzole. V rovnakom duchu boli rôzne jazdné režimy premenované na „Turbo“ (pre driftovanie), „Track invader“ (na hranie), „Donut“ (pre 360° rotácie), atď. Azda poslednou skutočnosťou, že Renault R5 TURBO 3E sa neberie až tak vážne, je medvedík s názvom Drifty. Je tu na to, aby uvoľnil a utešil pasažierov ohromených svalmi predvádzacieho auta.

Digitálny dvojník Renaultu R5 TURBO 3E ožije vo vesmíre virtuálnych hier vo Web3, decentralizovanom internete, v ktorom online platformy a služby využívajú model založený na technológii blockchain. K dispozícii bude aj zbierka NFT tokenov. Ľuďom, budú vlastniť tieto digitálne aktíva, budú ponúknuté exkluzívne výhody a odmeny.

Renault R5 Turbo 3E

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokXPeng G9 schová do vrecka Teslu aj BMW iX, príde do Európy
Nasledujúci článokSlováci testujú predné brzdové svetlo, stane sa povinnou výbavou?