DS Automobiles sa pripomína hneď začiatkom týždňa módy v Paríži. Modernizované DS 3 predstavili pri odhaľovaní dámskej kolekcie na jar-leto 2023. Nejde však o úplne nový model, a musíme sa uspokojiť aj s modernizovaným, malým crossoverom.
Niektorí z nás ešte stále považujú automobilku DS za Citroën. Od ich rozdelenia však prešlo už pomerne dosť rokov, a aj keď patria pod spoločný koncern Stellantis, DS Automobiles si ide tak trochu svojou vlastnou cestou. Zákazníkov sa snaží prilákať na svojský dizajn, ktorý je ako vystrihnutý z módnej prehliadky. Možno aj preto automobilka novinku DS 3 predstavila pri týždni módy v Paríži.
Sila zvádzania.
Podľa automobilky dizajn znázorňuje dokonalú rovnováhu medzi líniami a objemom. Prepracovaná predná maska je opticky viac prepojená s prednými svetlami, ktoré sa teraz spoliehajú výhradne na LED technológiou, dokonca za príplatok môžete mať aj DS Matrix LED Vision, ktoré sa starajú o maximálny komfort a bezpečnosť. Samotný dizajn svetiel spôsobuje decentne agresívnejší výzor, stále však prevláda elegancia. Dizajnéri to nehrali len na krásu, nové časti sú hlavne funkčné a až potom pekné. Nová mriežka chladiča, zapustené kľučky dverí, alebo tzv. neviditeľné vonkajšie tesnenie okien napomáhajú k čo najlepšej aerodynamike. Pri takomto aute je samozrejmosťou aj nekonečná možnosť individualizácie. V palete farieb pribudla hneď dvojica nových, Diva Red a Lacquered Grey. Farby samozrejme môžete kombinovať s kontrastnými farbami strechy a tak si každý príde na svoje. V interiéri novinka dostala nový volant a DS 3 pre modelový rok 2023 ponúkne pasažierom až 10,3 palcový displej infotainmentu.
Menej spaľovacích motorov.
DS 3 bude stále možné zakúpiť ako so zážihovým, tak vznetovým agregátom pod kapotou. Automobilka však z palety motor úplne vypustila ten najvýkonnejší, 1,2 litrový trojvalec PureTech, ktorý ponúkal výkon 156 koní. Taktiež sme prišli o slabší diesel, ktorý produkoval výkon 109 koní. Jedine táto pohonná jednotka bola spriahnutá s manuálnou prevodovkou. Teraz bude dostupný už len 1,5 BlueHDI s výkonom 130 koní, ktorý výkon prenáša na cestu prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky. Najväčšou zmenou prešla elektrifikovaná verzia E-Tense, ktorá vďaka novému elektromotoru dosahuje výkon 156 koní, namiesto pôvodných 136. Krútiaci moment zostal identický, ako pri predchodcovi, a to 260 Nm. Nová je aj batéria, ktorej kapacita poskočila na 54 kWh, vďaka čomu sa predĺžil dojazd z pôvodných 320 na 402 kilometrov.