Citroën už usilovne vyvíja elektrickú “cétrojku” aj novú generáciu modelu C3 Aircross. Oba modely by mali byť inšpirované konceptom Oli.
Peugeot predáva elektrickú 208-čku, Opel elektrickú Corsu. Prečo sa nedá kúpiť elektrický Citroën C3? Pretože súčasná, tretia generácia C3 stojí ešte na starej platforme koncernu PSA, ktorá neumožňuje elektrifikáciu. To by sa s príchodom novej generácie, ktorá je naplánovaná na budúci rok, malo zmeniť.
Elektrický Citroën C3 by tak mal dostať po vzore Peugeotu e-208 elektromotor s výkonom 115 kW (156 k), krútiacim momentom 260 Nm, 51 kWh batériou a dojazdom 400 km. Nie je však vylúčené, že Francúzom sa podarí tieto hodnoty do budúceho roka ešte vylepšiť. Podobne ako elektrický Peugeot, aj elektrická C3 sa bude vyrábať v Trnave.
Elektrický Citroën C3 s novým logom
Podľa slov predstaviteľov značky bude C3 prvým sériovo vyrábaným modelom Citroënu, ktoré na kapote ponesie nové logo značky. Nové grafické znázornenie dvojitého šípu je akýmsi návratom k pôvodnému logu, ktoré v roku 1919 schválil sám André Citroën. Nové logo je už desiatou evolúciou loga za existenciu automobilky. Oproti tomu poslednému sa vracia aj pôvodné, oválne orámovanie a stratila sa chrómová povrchová úprava loga.
Štvrtá generácia Citroën C3 bude dostupná aj so spaľovacími motormi. Ich zotrvanie v portfóliu však zrejme nebude príliš dlhé, keďže Stellantis už dávnejšie oznámil, že od roku 2026 chce v Európe predávať výlučne elektromobily.
Nový Citroën C3 Aircross príde v roku 2024
V roku 2024 by sa na trhu mala objaviť nová generácia Citroënu C3 Aircross. Tá by mala podstatne vyrásť, do dĺžky až o 15 cm. Dizajn a použité technické riešenia by mali vychádzať z konceptu Oli, ktorý Citroën odhalil minulý týždeň. Čo sa týka pohonu, okrem čisto elektrickej verzie by sa mal pod kapotou objaviť aj benzínový hybrid, ktorý úplne vytlačí z hry naftové agregáty.
Citroën Oli
Koncept Oli priniesol nezvyčajný vzhľad, ktorý bol podriadený výrobným nákladom. Citroën totiž chce predávať cenovo dostupné elektromobily. Elektrická C3 i C3 Aircross by tak mali byť lacnejšie ako Peugeot e-208, resp. e-2008 či Opel Corsa-e resp. Mokka-e. Citroën nám konceptom Oli ukázal, ako by také šetrenie nákladov a hmotnosti mohlo vyzerať.
Odľahčené, sieťované sedadlá, panely karosérie vyrobené z lepenky, vertikálne čelné sklo, špeciálne pneumatiky s dlhou životnosťou či mobilný telefón namiesto obrazovky infotainmentu. To sú len niektoré zaujímavé prvky, ktoré zatiaľ čakajú na uplatnenie v sériovej výrobe. Vincent Cobée, CEO Citroënu, pri predstavení koncepčného vozidla Oli povedal, že potrvá približne 5 rokov, kým sa všetky technológie dostanú do sériovej produkcie, ale niektoré z nich dokáže Citroën aplikovať už o niekoľko mesiacov.
Čo sa týka ceny, v Citroëne by boli radi, keby dokázali elektrickú C3 predávať za približne 25 tisíc eur. Uvidíme, či sa im tento ambiciózny cieľ podarí naplniť.