Domov SPRÁVY News Nové Maserati GranTurismo poteší starú aj novú školu

Nové Maserati GranTurismo poteší starú aj novú školu

Je to oficiálne. Nové Maserati GranTurismo je presne takým autom, aké talianska automobilka sľúbila. Spája starú a novú školu.

Už nejde o žiadny únik informácií ani o dohady. Oficiálnou cestou sa nám predstavuje nové Maserati GranTurismo. Ide o pokračovateľa s dlhoročnou tradíciou, ktorá započala pred 75 rokmi. V dobe bláznivej elektrifikácia po takýchto riešeniach siahajú aj luxusné automobilky. Novinku si však budete môcť zadovážiť ako s elektromotorom, tak aj so spaľovacím motorom.

Dizajn sa od skýc veľmi nezmenil a po obhliadnutí sa za predchodcom to skok taktiež nie je. Dlhé roky je tento model považovaný za vodcu grand tourerov. A niet sa čomu diviť. Aj po rokoch je tento dizajn freš a atraktívny. Stále je to Maserati, aké poznáme. Bolo vyvinuté v dielni Innovation Lab v talianskom Turíne. Jediné, čo zatiaľ nevieme, je, ako vyzerá interiér vozidla.

Motorizácie

Najpodstatnejšiu informáciu už vieme. Nové Maserati GranTurismo prichádza v troch verziách. Modena, Trofeo a Folgore. Prvé dve verzie disponujú plnokrvným 3,0-litrovým šesťvalcom. Verzia Modena má maximálny výkon 490 koní a Trofeo 550 koní. Všetok výkon je prenášaný na zadnú nápravu cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF. Najvýkonnejšou verziou bude Folgore. Ide o elektromobil s trojicou elektromotorov a permanentnými magnetmi.

ssangyong-torres-evx

Kombinovaný výkon trojice elektromotorov je 760 koní a krútiaci moment je brutálnych 1.350 Nm. Z pokoja na 100 km/h toto elektrické GT zrýchli v priebehu 2,7 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 320 km/h. Pokiaľ sa pozrieme na spaľovacie verzie, Modena je na stovke za 3,9 sekundy a Trofeo za 3,5 sekundy. Batéria elektrického GT má tvar písmena T a vychádza z technológie, ktorú využíva Formula E. Kapacita akumulátora je 92,5 kWh.

Folgore má najdokonalejšie rozloženie hmotnosti – 50:50. Spaľovací bratia majú menší deficit a to 52:48. Všetky modely disponujú viacprvkovou zadnou nápravou a vzduchovým odpružením. Modely budú stáť na 20“ a 21“ kolesách s rozmermi 265 vpredu a 295 vzadu. Novinka by mala byť uvedená do predaja začiatkom budúceho roka.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmaserati.com
Predchádzajúci článokS pneumatikami AirStop pokračujete ďalej v jazde aj v prípade defektu. Koncern VW využíva na to jedinečnú technológiu. Ako to funguje?
Nasledujúci článokChystáte sa kúpiť jazdené Bugatti? S týmto programom to bude jednoduchšie