Domov SPRÁVY Elektromobilita Slováci idú opäť stavať autá. Skončí Patak Rodster fiaskom?

Slováci idú opäť stavať autá. Skončí Patak Rodster fiaskom?

Slováci opäť skúšajú šťastie v automobilovom biznise. Tento raz s malým retro autíčkom do mesta. Podarí sa im uspieť?

Inšpiráciou pre dizajn boli pre Patak Rodster klasické džentlmenské vozidlá z 30. rokov minulého storočia. Elegantne tvarované, ľahké a bez zbytočných komplikovaných prvkov. Presne také je aj toto kompaktné vozidlo umožňujúce vychutnať si jazdu s vetrom vo vlasoch. Skromné rozmery 3360 x 1360 x 1395 mm, malá čelná plocha, aerodynamický tvar, úzke kolesá s nízkym valivým odporom, ľahká konštrukcia a nízka hmotnosť (450 kg bez batérie) sa premietajú do relatívne dlhého dojazdu, ľahkého ovládania, ale najmä schopnosti zaparkovať na miesto vyhradené pre motocykle.

Patak Rodster

Prednej časti dominuje mriežka v štýle art deco s výrazným logom. Zadná časť je v tvare lodného chvosta. Ďalšími dizajnovými prvkami sú retro svetlomety a špajdľové kolesá, dostupné v chrómovom alebo matnom čiernom vyhotovení. Čistému, intuitívnemu a v benzínovej verzii dokonca analógovému interiéru dominuje drevená prístrojová doska a kožené sedadlá.

Patak Rodster

Pohonom nediskriminuje

Patak Rodster s pohonom zadných kolies bol navrhnutý ako plne elektrické vozidlo alebo vozidlo s benzínovým motorom. K dispozícii budú dve elektrické verzie s dojazdom 100 alebo 250 km. Na ich nabitie postačí jednoduchá domáca 230V zástrčka a 4 až 9 hodín, podľa veľkosti batérie. Tá môže mať kapacitu 10 alebo 20 kWh. Výkon elektromotora je v oboch prípadoch 15 kW. Elektrické modely majú maximálnu rýchlosť 130 km/hod, variant so spaľovacím motorom a automatickou prevodovkou typu CVT bude uháňať rýchlosťou najviac 125 km/hod. Výkon benzínového motora je 15 kW, objem nádrže 35 litrov a odhadovaná spotreba benzínu 5,6 l/100 km.

Patak Rodster

Na riadenie tohto automobilu bude postačovať vodičské oprávnenie B/B1. Rodster je určený do všetkých klimatických podmienok a dodáva sa so strechou alebo bez nej. Verzia Rodster so strechou je vybavená kúrením a za príplatok klimatizáciou, zatiaľ čo verzia s otvorenou strechou je vybavená ochranou proti dažďu. Rodster poskytuje sedenie pre 2 osoby a batožinový priestor s objemom 200 litrov v elektrickom modeli.

Patak Rodster

Patak Rodster je už možné rezervovať za poplatok 500 €. Základná cena začína na sume 16 900 € za benzínovú verziu, elektrická sa predáva od 22 900 €. Vyrábať sa začne na prelome rokov 2023/2024 vo Vrbovom.

With the RODSTER, driving to the patisserie can be the best part of your day.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLopata sa ešte nikdy neviezla štýlovejšie. Renault 4EVER Trophy myslí na všetky nástrahy terénu
Nasledujúci článokV budúcom roku nás čaká spoločné európske mýto