Domov SPRÁVY News Audi RS 3 performance edition – pokorí magickú rýchlosť a zobrazí ju...

Audi RS 3 performance edition – pokorí magickú rýchlosť a zobrazí ju svetlami

Kompakty s mohutným výkonom sú výsadou najmä prémiovej nemeckej trojky. Teraz Audi prichádza s limitovanou edíciou Performance, ktorá je historickým vrcholom radu RS 3 po technickej aj vizuálnej stránke. 

Audi RS 3 performance edition je prvým továrenským kompaktom schopným uháňať rýchlosťou až 300 km/h. Štandardná verzia s paketom RS Dynamics to totiž dokázala vytiahnuť len na 290 km/h. Výkon turbom preplňovaného päťvalca bol zvýšený na 299 kW (407 koní), ktoré dosahuje o 100 otáčok vyššie – medzi 5700 až 7000 otáčkami za minútu. Najvyšší krútiaci moment 500 Nm teraz v širšom spektre 2250 až 5 700 otáčok za minútu. Tieto zmeny boli dosiahnuté vyšším plniacim tlakom. Veľké výfukové turbodúchadlo generuje tlak 1,6 baru, čo zodpovedá nárastu o 0,1 baru. Výkon na všetky štyri kolesá prenáša 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Audi RS 3 performance edition zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.

Hlasnejší prejav

Variabilné ovládanie klapiek športového výfuku bolo pre performance edition upravené. V režimoch Audi drive select Dynamic, RS Performance a RS Torque Rear sa klapky výfuku viac otvárajú, keď vozidlo stojí. Audi RS 3 performance edition je ďalej vybavené športovým podvozkom RS s adaptívnym ovládaním tlmičov. Elektromagneticky ovládané ventily, ktoré regulujú prietok hydraulickej kvapaliny, poskytujú potrebné množstvo tlmiacej sily do desiatich milisekúnd od okamihu, ktorý si jazdná situácia vyžaduje. K tomu senzory merajú vertikálne zrýchlenie karosérie a pohyb jednotlivých kolies voči nej. Tieto informácie sa súčasne spracúvajú v riadiacej jednotke tlmičov, čo znamená, že každé jednotlivé koleso optimálne prenáša výkon auta na cestu.

Zabaví na parkovisku aj na okruhu

S RS Torque Splitter využíva automobil technológiu, ktorá na jednej strane zvyšuje stabilitu, napríklad na mokrej vozovke a na druhej strane zvyšuje agilitu a znižuje nedotáčavosť pri dynamickej jazde. Dosahuje sa to prostredníctvom dvoch elektronicky riadených lamelových spojok, ktoré aktívne rozdeľujú krútiaci moment medzi zadné kolesá. V kombinácii s RS Performance Mode rozdeľovač krútiaceho momentu rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá takým spôsobom, že je dosiahnuté takmer neutrálne ovládanie s minimálnou nedotáčavosťou a pretáčavosťou, čo zaisťuje optimálny výkon počas jazdy na okruhu.

Variabilné zobrazenie denných svetlometov

Audi RS 3 performance edition jazdí na semislikoch Pirelli P Zero “Trofeo R” s rozmermi 265/35 R19 na prednej náprave a 245/35 R19 na zadnej náprave. Vďaka svojej špecifickej zmesi a asymetrickému dezénu ponúkajú tieto pneumatiky obzvlášť vysokú priľnavosť na suchu, čím zvyšujú stabilitu a bočnú priľnavosť. Disky kolies v tejto tmavosivej matnej farbe sú dostupné exkluzívne len pre tú performance edíciu. Za nimi sa ukrývajú karbón-keramické brzdy. Brzdové strmene sú lakované modrou farbou, aby ladili s interiérom.

Po otvorení dverí 15 LED segmentov denného svietenia zobrazí na strane spolujazdca motív šachovnicovej vlajky a na strane vodiča  symbol 300. Po zatvorení dverí sa v pixelovom poli pod hlavným svetlometom namiesto „3-0-0“ zobrazí nápis „RS-3“. Počas jazdy sa na oboch stranách rozsvieti motív šachovnicovej vlajky. A napokon LED svetlo v predných dverách premieta na zem vedľa auta nápis „#RS performance“.

Športový nádych interiéru

Prvýkrát sú v RS 3 v štandardnej výbave k dispozícii škrupinové sedadlá s výraznou bočnou oporou. Sedadlá aj stredový panel má kontrastné modré prešívanie. V kabíne inak prevláda kombinácia mikrovlákna Dinamica s perleťovou kožou Nappa. Čierny lievikovitý otvor pod opierkou hlavy obsahuje veľké nápisy RS a podobne ako karbónové matné operadlo sedadla zdôrazňuje športový charakter špeciálneho modelu. V modrej farbe je okrem celoplošných modrých pásikov aj kontrastné prešívanie na stredovej lakťovej opierke, lakťových opierkach dverí a volante. To isté platí pre koberčeky.

Edícia limitovaná na 300 kusov

Obrázok na pozadí 10,1-palcového dotykového displeja má karbónový vzhľad a zobrazuje charakteristickú sekvenciu zapaľovania päťvalca 2,5 TFSI 1-2-4-5-3. Monitor RS tiež integruje zobrazenie teploty chladiacej kvapaliny, motorového a prevodového oleja, g-síl a tlaku v pneumatikách. Audi virtual cockpit plus zároveň poskytuje informácie o údajoch súvisiacich s výkonom, ako sú časy na kolo, sily preťaženia a zrýchlenie v sekundách z 0 na 100 km/h, z 0 na 200 km/h a časy na vzdialenosti 400 metrov i 1000 metrov s pevným štartom.

Vyrobených bude len 300 kusov, prvé vozidlá budú zákazníkom dodané začiatkom roka 2023.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai N oslavuje 5 rokov. Vieme, koľko ich jazdí po Slovensku
Nasledujúci článokNepodceňujte kvalitné svetlomety, v Hyundai sú teraz za výhodnejšiu cenu