Domov SPRÁVY Doprava Otvorili prvú etapu obchvatu Malokarpatska

Otvorili prvú etapu obchvatu Malokarpatska

Zdroj: Facebook Bratislavský kraj

Bratislavský samosprávny kraj ukončil výstavbu prvej etapy obchvatu regiónu Malokarpatska.

Úsek v dĺžke 1,7 kilometra spája diaľničnú križovatku Triblavina s cestou III/1059 v katastri obce Chorvátsky Grob. Prví motoristi prešli cestou 24. októbra o 7:00 hod.

Nová cesta má odbremeniť od tranzitnej dopravy obyvateľov Chorvátskeho Grobu, Slovenského Grobu a mestskej časti Bratislava – Vajnory. V druhej etape by mala táto cestná komunikácia končiť v Grinave a byť súčasťou komplexného obchvatu Svätý Jur – Pezinok – Modra – Dubová.

Projekt výstavby prvej etapy bol financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu, ktorý zastrešuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie.

Zdroj: Facebook Bratislavský kraj
Komplexná sieť obchvatov za 100 miliónov eur

Čo sa týka komplexnej siete obchvatov malokarpatských obcí, je pripravených hneď niekoľko riešení trasovania jednotlivých úsekov. Predtým ako sa začne stavať, je potrebné doriešiť majetkovo-právne vysporiadanie pozemkov pod obchvatom i posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA). Keďže ide o časovo náročné veci, začiatok výstavby nových ciest by mohol byť posunutý až na rok 2030. Stavbe prvej etapy Malokarpatského obchvatu predchádzali roky príprav a expresný výkup pozemkov od viac ako 400 vlastníkov. Samotné práce na 1,7-kilometrovom úseku však trvali menej ako 12 mesiacov.

Zdroj: Facebook Bratislavský kraj

Už teraz je situácia v spomínaných mestách a obciach počas pracovných dní komplikovaná. Premyslená sieť obchvatov by mala predovšetkým odkloniť tranzitnú dopravu mimo intravilánu. Zredukovali by sa tak kolóny, znížili emisie v obývaných oblastiach a podstatne by sa skrátil cestovný čas prímestskej autobusovej dopravy. Podľa informácií na webe Bratislavského samosprávneho kraja prejde denne po ceste II/502 cez Pezinok 24.000 až 26.000 vozidiel. Cena celkovej investície by mala dosiahnuť 90 až 100 miliónov eur. Približne 60 % z tejto sumy by malo byť financovaných z eurofondov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPred 25 rokmi bol prvý automobil rýchlejší než zvuk
Nasledujúci článokPRVÁ JAZDA BMW iX M60 – toto už je príliš, no M-ko to stále nie je