Maserati Bellagio je unikátnym kúskom, ktorý vznikol vo veľmi limitovanej edícii. Štyri kúsky tohto zaujímavého „shooting brake fastback“ stelesňujú exkluzívnejšiu kombi verziu Maserati Quattroporte.
Maserati Bellagio nemohlo dostať prívlastok kombi. Minimálne to nešlo do úst jeho talianskym autorom a preto ho nazvali „shooting brake fastback“. Otáznik však stále visí nad tým, či takéto špeciálne auto má potenciál stať sa klasikou. Minimálne jeho atmosférický osemvalec pod kapotou mu zabezpečuje plusové body.
Iba štyri exkluzívne kúsky
Prominentná karosáreň Touring so sídlom v Miláne reprezentuje svoju tradíciu už od roku 1926. V roku 2009 ich napadlo dostať na svetlo sveta zaujímavý kúsok. Je ním práve Maserati Bellagio. Bellagio v sebe kombinuje eleganciu modelu Quattroporte, šarm pravého Taliana, praktickosť a charakteristický prejav atmosférického osemvalca pod kapotou. Unikátnosť tohto modelu podčiarkujú iba štyri vyrobené kusy.
Táto budúca klasika má za sebou maličký príbeh. Dr. Carlo Bonomi, svojho času šéf talianskej značky Ducati, si nechal na zákazku vyrobiť práve model Bellagio. To sa momentálne radí medzi tie najexkluzívnejšie modely značky. On ho však využíval najmä na rodinné cesty spoločne so svojimi vnúčatami. A keďže Bonomi mal vkus, nechal si svoje Maserati aj jemne upraviť. Preto Bellagio disponuje istými estetickými, ale aj mechanickými prvkami, ktoré sa vyskytli až na novších modeloch Maserati.
Krásny zvuk motora V8
Piata generácia modelu Quattroporte sa stala základom pre unikát menom Bellagio. Maserati Quattroporte M139 sa prvýkrát predstavilo v roku 2004 a malo sa zaradiť medzi ostatné luxusné športové limuzíny. Úspech sa podaril, o čom svedčia aj predajné čísla. Kľúčový faktor sa skrýval pod kapotou. 4,2-litrový vidlicový osemvalec s krásnou zvukovou kulisou doplnený sekvenčnou automatickou prevodovkou ako z Formuly 1.
Výkon zhruba 100 koní na liter objemu hovoril za všetko. Celkovo 400 konských síl motor produkoval v 7 200 otáčkach za minútu. Vďaka týmto parametrom trvalo zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba 5,2 sekundy a dokázalo dosiahnuť maximálnu rýchlosť 275 km/h. Týmito hodnotami sa mohlo Quattroporte porovnávať napríklad s BMW M3 E46.
Ručne maľované pruhy ako punc exkluzivity
Auto sa okrem skvelých čísel správalo ako športiak aj v zákrutách. Aj napriek svojej hmotnosti cez 1 900 kilogramov sa dokázalo v zákrutách správať veľmi stabilne a s váhou narábalo v skutku brilantne. Motor dostal mazanie so suchou vaňou, čo ešte pomohlo znížiť celkovú hmotnosť. Perfektné rozloženie hmotnosti medzi nápravami prinieslo skvelé jazdné vlastnosti.
Bellagio má základ v modeli Quattroporte z roku 2010, aj preto dostalo viacero vecí, ktoré sa Maserati ešte len chystalo použiť v novšom civilnom modeli. Vďaka tomu sa Bellagio vyhlo nepodarenej prevodovke DuoSelect. Namiesto toho dostalo kvalitnú prevodovku od výrobcu ZF, ktorá sa používala neskôr v novších modeloch. Celkový dojem dotvára zelená metalíza, ale aj 19-palcové disky kolies Borani Bimetal. Exkluzivitu podčiarkujú ručne maľované pruhy a interiér v koženom prevedení s drevenými doplnkami.