Domov SPRÁVY News Chcú udržať krok s elektromobilmi. Audi RS 6 a RS 7 dostávajú...

Chcú udržať krok s elektromobilmi. Audi RS 6 a RS 7 dostávajú viac výkonu

Výkonné manažérske športiaky dostávajú ešte väčšiu silu, lepšie pneumatiky a menej zvukovej izolácie, aby bola jazda v nich vzrušujúcejšia.

Väčšie turbodúchadlá a zvýšenie plniaceho tlaku z 2,4 na 2,6 bar v 4-litrovom motore V8 biturbo TFSI, ktorým sa pýšia Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback vo verzii performance, zvýšili výkon motora o 30 koní  a o 50 Nm. Po týchto úpravách to znamená celkové zvýšenie výkonu zo 441 kW (600 k) na 463 kW (630 k) a poskočenie maximálneho krútiaceho momentu z 800 na 850 Nm. Oba modely tak teraz vyšprintujú z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, teda o 0,2 sekundy rýchlejšie ako základné verzie RS 6 / RS 7.

Menej váhy, viac hluku

Verzie performance sa ale od základných verzií budú odlišovať aj v ďalších veciach. Napríklad znížená zvuková izolácia medzi motorovým priestorom, interiérom a zadnou časťou vozidiel zabezpečí, že automobily nadchnú cestujúcich vzrušujúcim zvukovým zážitkom. Táto redukcia robí tiež autá o osem kilogramov ľahšími. Audi RS 6 Avant performance má pohotovostnú hmotnosť 2 090 kg, zatiaľ čo RS 7 Sportback performance váži 2 065 kg.

Mechanický samosvorný stredový diferenciál

Sila motora 4.0 TFSI prúdi cez štandardnú osemstupňovú prevodovku tiptronic na všetky štyri kolesá. Striktne mechanický stredový diferenciál rozdeľuje výkon motora v pomere 40:60. Ak príde k nedostatku trakcie, na nápravu s lepšou trakciou sa automaticky aplikuje väčší krútiaci moment. V závislosti od jazdných podmienok až 70 % krútiaceho momentu môže prúdiť na prednú nápravu a až 85 % na zadnú nápravu. Samosvorný stredový diferenciál je v prípade verzií performance ľahší a kompaktnejší, zlepšuje jazdnú dynamiku a ponúka citeľne presnejšie prejazdy zákrut, čo znižuje nedotáčavosť. Ďalším vylepšením je, že odozva riadenia je presnejšia.

ssangyong-torres-evx

Nové pneumatiky

Modely performance sú štandardne vybavené 21-palcovými diskami s desaťlúčovým hviezdicovým dizajnom a pneumatikami s rozmermi 273/35. K dispozícii sú aj 22-palcové disky v lesklej metalickej čiernej farbe, matnej sivej, matnej čiernej alebo matnej zlatej farbe. Vzdušný dizajn lúčov, inšpirovaný motoristickým športom, napomáha chladeniu bŕzd. Tieto disky sú približne o 5 kg ľahšie ako 22-palcové kolesá na súčasných modeloch RS 6 Avant alebo RS 7 Sportback. Celkovo 20-kilové zníženie hmotnosti neodpruženej hmoty sa pozitívne prejaví aj na ceste. Verzie performance budú vybavené pneumatikami Continental Sport Contact 7. Brzdná dráha s týmito pneu sa pri brzdení zo 100 km/h na nulu skráti až o dva metre.

RS Dynamic Package ako štandard

Balík RS Dynamic Package sa stane štandardnou výbavou verzií performance. Obsahuje zvýšenie maximálnej rýchlosti na 280 km/h, riadenie všetkých kolies a športový diferenciál na zadnej náprave. Priplatiť sa bude dať za balík RS Dynamics Package plus. Ten zvýši maximálnu rýchlosť na 305 km/h a obsahuje karbón-keramické brzdy. Strmene budú vyhotovené v sivej, červenej alebo modrej farbe. Kotúče majú vpredu priemer 440 mm a vzadu 370 mm. Celá táto brzdová sústava váži o 34 kg menej ako klasické oceľové brzdy.

Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback vo verzii performance budú k dispozícii od 8. decembra za cenu 135 000 eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Samsung Galaxy Z Fold 4 – koniec tabletov?
Nasledujúci článokNekonečný príbeh zazrel svetlo na konci tunela. Zmluva na výstavbu rozšírenia D1 Bratislava – Triblavina vrátane križovatky D1D4 je podpísaná