Za účelom informovania verejnosti vytvorila Národná diaľničná spoločnosť novú webovú stránku www.d1d4.sk, prostredníctvom ktorej bude pravidelne informovať verejnosť o pokrokoch na tejto stavbe, ale najmä o aktuálnej dopravnej situácii.
Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva NDS Vladimír Jacko sa vyjadril, že by bol rád, keby bola výstavba tohto úseku ukážkou toho, ako sa má takáto infraštruktúra stavať. „Môžem dať slovo za NDS, že počas prípravy aj výstavby budeme plne súčinní a budeme robiť všetky kroky k tomu, aby bolo dielo včas a kvalitne postavené,“ uviedol počas podpisovania zmluvy.
Zhotoviteľ si uvedomuje, že pôjde o výstavbu počas živej prevádzky diaľnice D1. „Chcem ubezpečiť, že urobíme všetko pre to, aby bola zachovaná doprava a aby nedochádzalo k dopravným kongesciám. Posnažíme sa, aby obyvatelia, ktorí každý deň dochádzajú do Bratislavy, pocítili obmedzenia čo najmenej,“ povedal riaditeľ stavby za Budimex s.a. Igor Sedláček. Spoločnosť Budimex je v Poľsku etablovanou stavebnou firmou, aktuálne tam stavia zhruba 240 kilometrov rýchlostných ciest.
„Je pre nás veľmi dôležité, aby sa z tohto projektu stala referenčná stavba. V Poľsku máme s výstavbou diaľnic bohaté skúsenosti a aj na Slovensku urobíme maximum pre to, aby bol projekt úspešný,” uviedol Artur Pielech, člen predstavenstva Budimex s.a.
Musia postaviť 18 mostov
Viac než tretinu rozšírenia D1 Bratislava – Triblavina budú tvoriť mosty. Ich súhrnná dĺžka bude 1,35 kilometra a celkovo ich bude 18. Súčasťou stavby je aj dôležité a potrebné prepojenie diaľnic D1 a D4. V súvislosti s výstavbou tejto križovatky sa najskôr zhotovia obchádzkové trasy. Následne dôjde k zdvihnutiu diaľnice D1.
Počas rekonštrukcie diaľnice D1 bude dočasne vedená doprava po obchádzkových trasách na vetvách križovatky D1D4. Kľúčové pre odľahčenie dopravy sú vetvy z D4 na D1 (Jarovce – Trnava) a opačne z D1 na D4 (Trnava – Jarovce) a tieto budú sprístupnené motoristom skôr.