Dacia Spring pôsobí na papieri skutočne nevábne. Mizerný výkon, mizerná výbava, mizerný komfort. V predchádzajúcom teste sme ju redakčne nazvali rikša. Lenže, mne sa toto auto v niečom veľmi páčilo. Vždy som si povedal, že predsa takáto rikša musí byť dokonalý robotník na rozvoz jedla. Alebo nie?
Keď som ju získal na mesačný test, asi tušíte, do čoho som sa pustil. Ako rozvozovú službu som si vybral Wolt, ktorý je v tomto obore asi najskloňovanejší. Na to, aby ste mohli začať rozvážať jedlo potrebujete potravinársky preukaz a samozrejme, registráciu vo Wolte. Po zaškolení sa do toho môžete pustiť. Jediné čo potrebujete je aplikácia v mobile a tašky, ktoré vám sprostredkuje Wolt.
Spring má našťastie 12v zásuvku, takže som mohol zapojiť výhrevnú doštičku, ktorá udržiava jedlo teplé. Plus má aj dostatonče veľký, 290 litrový kufor, ktorý zhltol krabicu na chladené potraviny. Dokonca má toto autíčko aj CarPlay, takže ani s navigáciou nebude problém. Rýchlo ma však dobehla vlastná kritika Dacie Jogger, pri ktorej mi vadil vstavaný držiak na telefón. Teraz by som zaň dal neviem čo.
Hor sa na rozvoz
Každopádne, počas rozvozu ma Spring uchvátil. Alebo skôr počas celého spoločného mesiaca. Vďaka svojmu veselému dizajnu vzbudzoval sympatie a bol outsiderom, ktorému som mal chuť fandiť. V meste je ako doma, na šírku má iba jeden a pol metra. Vďaka tomu sa dokázal prepchať aj tam, kde to nevyzeralo možné. Hodilo sa to hlavne v momentoch, keď ma počas rozvozu zavrela rampa na súkromnom pozemku.
Vďaka malej batérii a kompaktným rozmerom váži menej ako tonu, čo je pre elektromobil nevídaná hodnota. Poľahky s ním dokážete atakovať hranicu 200 km na jedno nabitie a čo je hlavné, celkom slušne zarobiť. Za jeden sviatočný obed sme počas 4 a pol hodiny zarobili 44 € s nákladmi 3,8 €. Dokonalý príbeh ale rýchlo zabrzdí cena. Spring už totiž dávno nestojí menej ako 17 tisíc eur. Prešiel totiž faceliftom, ktorý mu pridal novú prednú masku. Ešte viac mu pridal na cene, pretože teraz začína už od 19 tisíc eur a vo vyššej výbave atakuje hranicu 21 tisíc eur. A to je už celkom drahý robotník.