Porsche Cayenne je v poslednej fáze testovania pred oficiálnou premiérou, ktorá je naplánovaná na jar tohto roka. Vylepšenia, ktoré tento model čakajú, presahujú typický facelift.
Tretia generácia, ktorá bola uvedená na trh v roku 2017, prejde výraznými úpravami hnacej sústavy, podvozka, dizajnu, výbavy aj konektivity. „Je to jedna z najrozsiahlejších aktualizácií produktu v histórii Porsche,“ hovorí manažér projektu Cayenne Michael Schätzle. Okrem úpravy portfólia pohonov vykonali inžinieri vo vývojovom stredisku Porsche vo Weissachu zásadné revízie podvozkového systému. Cieľom konštruktérov bolo dosiahnuť ešte širší rozsah schopností tohto vozidla. Cayenne by tak mal byť ešte schopnejším dynamickým vozidlom na zakrútenej asfaltke, pohodlnejším spoločníkom na dlhé diaľničné presuny a lepším “off-roadom” v teréne. Na splnenie tohto ambiciózneho účelu bude Cayenne vybavený novým, poloaktívnym podvozkom. Zmení sa tiež koncept ovládania centrálneho displeja a zlepšia sa funkcie pripojenia.
Vyše 4 milióny testovacích kilometrov
S toľkými novými technológiami bolo potrebné komplexné a prepracované testovanie, aby sa dokonale vyladili komponenty, z ktorých väčšina je úplne nová. „Nový Cayenne podrobujeme kompletnému a komplexnému testovaciemu programu, ako keby sme ho vyvinuli od nuly,“ vysvetľuje testovací manažér Ralf Bosch. Popri čoraz presnejších virtuálnych simuláciách je pre Porsche stále vysokou prioritou testovanie v reálnych podmienkach. Počas tohto náročného testovania je cieľom zabezpečiť prevádzkovú stabilitu a funkčnosť všetkých komponentov a systémov pri ich vzájomnej interakcii – v situáciách, ktoré zákazník zažíva a ďaleko za nimi. V priebehu testov odolnosti je vozidlo vystavené situáciám, ktoré v rukách zákazníka zažije len zriedka. Vozidlá absolvujú v priebehu niekoľkých mesiacov viac ako 200 000 kilometrov v mestskej premávke, na okreskách aj diaľniciach.
Na simuláciu extrémnych podmienok prototypy cestujú po celom svete s cieľom otestovať ich kvalitu a odolnosť v rôznych klimatických zónach. V prípade nového Cayenne prebiehali testy v Ázii, Afrike, Európe a Severnej Amerike. Celkovo bolo najazdených viac ako štyri milióny testovacích kilometrov. „To, čo od nového Cayenne požadujeme v náročných off-roadových testoch v Španielsku, pri zdolávaní piesočných dún v Maroku alebo počas vysoko dynamických jázd na ľadových tratiach vo Fínsku či Nordschleife, nie je niečo, o čom predpokladáme, že mnohí zákazníci niekedy urobia,“ hovorí Dirk Lersch, ktorý vedie tím testovania prototypov pre Cayenne. „Ale každý, kto si kupuje Porsche, by mal vedieť, že dokáže vydržať mimoriadne vysoké zaťaženie – bez ohľadu na povrch, po ktorom jazdí.“