Subaru Impreza WRC môžeme bez akéhokoľvek zaváhania označiť za legendárny model japonskej značky. Renomé pre Subaru pomáhala budovať Impreza v seriáli Rally WRC ešte v 90. rokoch minulého storočia. Jedna z týchto špecialitiek je aktuálne na predaj a má za sebou peknú históriu. Jej cenovka preto narástla do zaujímavých cifier.
Subaru Impreza WRC sa spája s jednou z legiend motoršportu, ktorá už, bohužiaľ, nie je medzi nami. Colin McRae tvrdil, že keď pochybuješ, musíš na to dupnúť. Aj napriek jeho smrti ešte v roku 2007 jeho odkaz žije naďalej. A vďačiť tomu môže aj tomuto kúsku japonského automobilového umenia. Pretože práve s týmto autom sa zaradil medzi svetovú elitu.
Z krajiny do krajiny
Subaru Impreza WRC pomohla vybudovať dobré meno značky Subaru vo svete. Model z roku 1997 niesol označenie Impreza S5 WRC a ide presne o dobu, kedy Colin McRae panoval v seriáli Rally WRC. Túto sezónu odštartoval spolu so svojim navigátorom Nicky Gristom na legendárnej Rally Monte Carlo. Veci však nedopadli podľa ich predstáv a po havárii museli odstúpiť.
Tento havarovaný kúsok s číslom šasi 3 niesol dnes už legendárnu ikonickú registračnú značku P2 WRC. Túto značku neskôr umiestnili aj na model so šasi číslo 21. V roku 1998 nasadilo Subaru spomínaný model do seriálu už v modernizovanej verzii. Po sezóne sa tento kúsok dostal do súkromných rúk a pretekal v Maďarskom šampionáte Rally v roku 1998 a 1999. Po roku 2000 sa zasa sťahoval, tentokrát do Británie, kde okúsil tamojšie Rally seriály.
Prešlo si prestavbou
Po zopár ďalších majiteľoch si ho do vlastníctva získal v roku 2004 súčasný majiteľ a zopár ďalších rokov s touto Imprezou WRC pretekal na lokálnych pretekoch. Impreza dokázala kraľovať pretekom aj napriek tomu, že mala v diapazóne konkurentov novšie a technicky vyspelejšie stroje. Vozidlo aktuálne prešlo kompletnou generálkou motora.
Impreza sa po presune do Británie prestavala z ľavostranného na pravostranné. Vozidlo aj napriek svojmu veku neustále preteká a nestal sa tak z neho iba „garážový povaľač“. Okrem toho, že toto auto má všetko to, čo patrí k zábave za volantom, ide o kus histórie na kolesách. S potenciálom historického významu sa uvažuje aj o prestavbe nazad na ľavostranné riadenie, najmä kvôli autenticite.
Cenu sa dozvieme čoskoro
Aktuálne si tento kúsok pretekárskej a motoršportovej histórie hľadá nového majiteľa. Vďaka svojmu pôvodu by malo ísť o pomerne zaujímavú investíciu. Aká je finálna cena, zatiaľ nevieme. Každopádne dražba tohto kúsku sa koná 25. februára v Banburry vo Veľkej Británii. Aukčný dom však odhaduje cenu v rozmedzí od 340 do 380 tisíc libier. Stojí podľa vás tento kúsok histórie za tak veľký balík peňazí?