Kia Sportage Plug-in Hybrid, vyvinutá pomocou novej architektúry, ťaží z európskeho špičkového inžinierskeho programu, ktorý dosiahol optimálny rázvor a ideálne rozmery pre európske cesty.
Áno, niekomu by sa mohlo zdať, že by Sportage mohol byť o pár centimetrov dlhší. Tento precízny prístup však pomohol vytvoriť SUV, ktoré dokonale vyhovuje európskym požiadavkám a podčiarkuje jeho každodennú praktickosť a použiteľnosť. Kia Sportage a vôbec takmer všetky aktuálne modely automobilky sa nesú v znamení moderného, priam až revolučného dizajnu. Pri pohľade na európsku konzervatívnu klasiku by sa mohlo zdať, že Kia sa nebojí riskovať a prinášať dizajnové inovácie.
Spredu nový Sportage predvádza precíznu a zložitú formu dizajnu s detailne orientovanou grafikou čiernej mriežky, ktorá sa tiahne po celej šírke tváre. Technická grafika spája hlavné predné prvky a predstavuje pozoruhodný vzhľad. Mriežka spája moderný charakteristický vzor Kia Tiger Nose s výraznými futuristickými LED DRL dennými svetlami v tvare bumerangu. Tie zase vytvárajú pevné ohraničujúce línie pre nápadné Matrix LED svetlomety.
Interiér už poznáme
Či už z modelu Ceed alebo EV6, to najlepšie, čím značka disponuje, preniesla aj dovnútra modelu Sportage. Na náš vkus je tu možno až priveľa klavírneho laku. Po pár dňoch boli odtlačky prstov doslova všade. Kabína bola navrhnutá tak, aby spájala prelomovú technológiu s luxusnými prvkami, prémiovými materiálmi a moderným štýlom. V strede sa nachádza nádherne tvarovaný integrovaný zakrivený displej s dotykovým panelom a prepracovanými vetracími otvormi. Zakrivený 12,3-palcový displej prechádza cez prednú časť interiéru a dodáva kokpitu dramatickú šírku a hĺbku. Obrazovky fungujú ako nervové centrum pre potreby pripojenia vodiča a spolujazdca, funkčnosti a použiteľnosti. Obe boli vytvorené tak, aby sa dali ľahko používať, boli vysoko intuitívne a mäkké na dotyk. Inak samotné prepínanie režimu ovládania medzi klimatizáciou a infotainmentom dosť výrazne ruší pozornosť vodiča, ktorý vždy na niekoľko sekúnd musí spustiť oči z vozovky.
Praktické riešenia
Sedadlá vodiča a spolujazdca spájajú inovácie, komfort a funkčnosť v športovom štíhlom dizajne. Sú v nich umiestnené porty USB na rýchle nabíjanie a na zadnej strane sedadiel sú integrované vešiakové konštrukcie v rámci tenkých opierok hlavy, ktoré umožňujú zavesenie oblečenia a kabeliek.
Samotné umiestnenie batérie nezasahuje do objemu batožinového priestoru. Áno, verzia PHEV má najmenší objem zo všetkých verzií, ale objem 540 litrov je stále slušná hodnota. Výsledkom je, že vysokonapäťová batéria je umiestnená centrálne medzi oboma nápravami pod karosériou SUV, čím zabezpečuje vyvážené rozloženie hmotnosti a vnútorný priestor, ktorý je praktický, pohodlný a všestranný.
Denné nabíjanie, mestské využitie
Už to možno znie ako mantra, ale zase sa budem opakovať a prízvukovať fakt, že vozidlá s pohonom PHEV sú určené výhradne na mestské, prípadne prímestské dochádzanie. Áno, niekto by mohol ísť na niekoľko stokilometrovú diaľničnú jazdu, ale bude to nezmysel. Aj keď poskytuje nabíjanie Sportage PHEV len pomalšie AC nabíjanie, na verejnej nabíjačke by ste strávili hodiny. Dobíjanie batérie cez noc alebo v práci dáva väčší zmysel.
Batéria v Sportage Plug-in Hybrid obsahuje technologicky vyspelú jednotku správy batérie, ktorá neustále monitoruje stav batérie vrátane faktorov ako sú prúd, napätie, izolácia a diagnostika porúch. Má tiež pokročilú jednotku monitorovania článkov, ktorá meria a monitoruje napätie a teplotu článkov. Každopádne, Sportage PHEV je nadpriemerný nabíjateľný hybrid. Za nevýhody by som označil obmedzený dojazd (do mesta) a vyššiu cenu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Kia Sportage PHEV |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1598 cm3 + elektromotor |
Max. výkon | 169 kW / 230 k |
Max. krútiaci moment | 350 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 6-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 515 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 865 mm |
Výška | 1 650 mm |
Rázvor náprav | 2 680 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 830 – 1 922 kg |
Objem batožinového priestoru | 540 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,2 s |
Rozmer pneumatík | 245/45 R20 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Hybrid | |
Mesto | 8,1 l/100 km |
Diaľnica | 7,7 l/100 km |
Okresky | 6,9 l/100 km |
Dojazd | 55 km |
Maximálny nabíjací výkon | 8 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 180 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 90 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 26 690 € |
Cena testovanej verzie | od 35 290 € |