Niekedy sa označuje aj ako Hnilec západu. Úzka cesta pohoria Tribeč opradeného záhadnými príbehmi v minulosti lákala množstvo motoristov. Jej technický stav však bol žalostný, priam až nebezpečný, takže počas uplynulých niekoľko mesiacov prechádzala rozsiahlou rekonštrukciou.
Reč je o ceste II/511 medzi Veľkými Uhercami a Skýcovom. Náročná okreska vyžadujúca plnú pozornosť vodiča s množstvom pomalých aj rýchlych zákrut pospájaná krátkymi rovinkami, na ktorých je takmer nemožné bezpečne predbehnúť pomalšie idúce vozidlo. Jej sláva na mape motoristických nadšencov už ale v priebehu posledných rokov zhasínala, pretože jej žalostný stav plný veľkých výmolov a dier odrádzal zábavy chtivých vodičov od jej zaradenia do víkendových výletov. Vlastná bezpečnosť a fungujúce tlmiče im boli určite prednejšie. Táto cesta si tak zaslúžila komplexnú rekonštrukciu. A dočkala sa jej.
Oprava za 16 miliónov
To už je ale minulosť. Už v nedeľu 28. júla o 14:00 bude cesta slávnostne otvorená. Informoval o tom Tomáš Kolembus, starosta obce Skýcov, na Facebooku. Oprava cesty prebiehala v troch etapách. Podľa pôvodnej správy z roku 2023 mali náklady na rekonštrukciu prvého úseku cesty v dĺžke 3,43 km predstavovať po verejnej súťaži 1,7 milióna eur. Zhotoviteľom bola spoločnosť COLAS Slovakia. Druhý úsek cesty medzi 3,43 km a 5,3 km nový asfalt zatiaľ nedostal. Rekonštrukciu tretieho úseku od 5,3 km do 10,3 km zabezpečovalo združenie Eurovia SK a ViON za 12,08 milióna eur. Štvrtý úsek od 10,3 km po 13,75 km zrekonštruovala Eurovia SK za 2,3 milióna eur. Na rekonštrukciu trojice úsekov získal Trenčiansky samosprávny kraj z Integrovaného regionálneho operačného programu nenávratné finančné príspevky vo výške 11,64 milióna eur.
A kedy budú robiť cesty aj tu, u nás, na Strednom Slovensku?! Veď je to hrôza, aké sú aj tu, tie cesty!!!!
Hm … cesty sa robia z daní a asfaltu z ruskej ropy … a niet ani jedného ..
Fuha, takže Skýcov nie je stredne Slovensko? 😉
Skýcov je okres Zlaté Moravce ,kraj NR
Donovaly budú nové od korytnice po staré hory, staré hory-BB nová cesta, robila sa orava, LM, RK, LM-podtureň, I/18 L. Michal-LM, LC-Šiatorská Bukovinka, medzi LC-Tornaľou je nová cesta, celé horehronoe až po pusté pole sa robí tento rok spolu s mostami, RS-tisovec nová cesta, horský prechod predná hora nová cesta, horský prechod huty nová cesta, zázrivá-žilina ss robila cesta s mostami, MT-turčianske teplice nová cesta, LM-liptovská sielnica nová cesta… to je len výber zo stredoslovenských úsekov, kadiaľ jazdím ja. Za posledné 3-4 roky sa toho stihlo naozaj veľa. Treba sem-tam vystrčiť nos aj von z domu
Už nebudú,hnusný komunizmus už není! Zobudiť sa treba…..
Pssst slovač ušomrana
Ďakujem Európskej únii za dotáciu na túto cestu, ktorá bola vďaka mýtu a jazdiacim slovenským a poľským kamiónom v dezolátnom stave.
Naposledy sa robila výmena živičného povrchu v júli 2005, odvtedy sa to len látalo a keď sa otvorila R1 po BB, taj začali vo veľkom túto cestu využívať tranzitné kamióny.
Cestá má od Uheriec do Topoľčianok 92 zákrut a dá sa prejsť pomerne vysokou priemernou rýchlosťou.