Domov SPRÁVY News Captur s logom Renaultu alebo Mitsubishi, čo je výhodnejšie?

Captur s logom Renaultu alebo Mitsubishi, čo je výhodnejšie?

Na Slovensku sa začala predávať nová generácia Mitsubishi ASX. Keďže ide o preznačkovaný Renault Captur, pozreli sme sa do jej cenníka, aby sme zistili, ktorý model je cenovo výhodnejší.

Model ASX je pre Mitsubishi na európskom trhu relatívne kľúčový. Doteraz sa preň rozhodlo až 380-tisíc zákazníkov. Novinka sa pokúsi na tieto úspešné čísla nadviazať, ale bude tak musieť urobiť prezlečená do kabátu Renaultu Captur. Čo však nemusí byť úplne na škodu, pretože Captur je medzi Európanmi nesmierne obľúbeným vozidlom. V priemere sa ho každý rok predá viac než 200-tisíc kusov a patrí tak k najpredávanejším vozidlám vo svojom segmente. Medzi konkurentov týchto modelov patria napríklad vozidlá ako Peugeot 2008, Hyundai Kona alebo Škoda Kamiq.

Vyhlásené pátranie po… rozdieloch

Mitsubishi ASX sa predáva v šiestich farbách karosérie vrátane dvojfarebných prevedení s čiernou strechou a so 17 alebo 18-palcovými diskami kolies. Vonkajšie rozmery auta sú 4228 x 1797 x 1573 mm, rázvor osí kolies je dlhý 2639 mm. Batožinový priestor má základný objem 332 litrov, posunutím zadného radu sedadiel do krajnej polohy ho bude možné zväčšiť o 70 litrov. Po vzore Renaultu dostalo ASX hands-free kartu na otváranie a zatváranie auta. Stačí teda mať kartu pri sebe – po priblížení sa k autu sa automaticky odomkne a naopak, akonáhle odstúpite od auta na vzdialenosť dlhšiu ako 1 meter, auto sa zatvorí. Displej na palubnej doske v závislosti od výbavy má uhlopriečku dlhú 7 alebo 9,3 palca. Na zákazníkov čakajú tri úrovne prístrojového panelu. V základnom prevedení sa objavujú analógové budíky, zlatá stredná cesta obsahuje prispôsobiteľný 7-palcový displej a tie najlepšie sú vybavené 10-palcovou obrazovkou.

Captur

Mitsubishi ASX je k dispozícii aj so systémom voľby jazdných režimov Multi-Sense, ktorý už dobre poznáme z vozidiel značky Renault. Len pre pripomenutie, obsahuje 3, resp. 4 jazdné režimy. ECO ako základný režim pre hospodárnu prevádzku, režim Sport, individuálny režim Multi-Sense s prispôsobiteľným ambientným osvetlením s výberom z 8 farieb a plug-in hybrid má aj režim Pure pre čisto elektrickú jazdu.

ssangyong-torres-evx
Motory

Mitsubishi ASX ťaží z bohatej a rozmanitej palety pohonných jednotiek, ktorými disponuje aj Renault Captur. Na výber tak je preplňovaný trojvalec aj preplňovaný mild-hybridný štvorvalec, full-hybrid aj plug-in hybrid. Základnou pohonnou jednotkou je preplňovaný trojvalec 1.0 MPI-T s výkonom 91 koní kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Väčší, štvorvalcový motor s objemom 1,3 litra disponuje priamym vstrekovaním paliva a mild-hybridnou technológiou. Štandardne je spriahnutý s manuálnou prevodovkou (140 koní), prípadne so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou (158 koní). Full-hybrid používa 1,6-litrový benzínový atmosférický motor a elektromotor s kapacitou batérie 1,3 kWh. Tento hybridný pohon je štandardne spätý s automatickou prevodovkou. A nakoniec plug-in hybrid má taktiež 1,6-litrový motor, no až dva prídavné elektromotory s kapacitou batérií 10,5 kWh. Aj toto prevedenie je, pochopiteľne, štandardne spriahnuté s automatickou prevodovkou. Mitsubishi ASX chýba prevedenie s pohonom na LPG, to je vyhradené iba Renaultu Captur.

Captur

Mitsubishi ASX schádza z výrobnej linky v španielskom závode Valladollid, na ktorej sa vyrába aj Captur. Predáva sa v šiestich rôznych stupňoch výbav – Inform, Invite, Invite+, Intense, Intense+ a Instyle. Captur si môžete vybrať vo výbave Equilibre, Techno, R.S. Line alebo E-TECH Engineered.

Porovnanie základných výbav
Prvok výbavy Captur Equilibre ASX Inform
full LED predné svetlá
asistent opustenia jazdného pruhu s korekciou dráhy
tempomat
multimediálny systém Easy Link 7″
klimatizácia
kožený volant
17″ oceľové kolesá
predné + zadné parkovacie senzory ×
zadná parkovacia kamera ×
rozpoznávanie značiek ×
Cena 17.600 € 20.450 €
Porovnanie cien
Motor Renault Captur Mitsubishi ASX
TCe 90 / MPI-T 17.600 € 20.450 €
mild hybrid 140 / DI-T 22.100 € 23.550 €
full hybrid 25.600 € 26.950 €
mild hybrid 160 / DI-T 27.400 € 27.150 €
plug-in hybrid nedostupné 38.050 €
LPG 18.400 € nedostupné

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 20

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi podrobnejšie predstavilo projekt vstupu do F1
Nasledujúci článokJazdených vozidiel predali za miliardu eur