Šiesta generácia Hondy CR-V prichádza na európske trhy. Predávať sa bude s hybridným aj plug-in hybridným pohonom. Okrem tradičného, uhladeného vzhľadu ponúkne prémiový balík pokročilých asistenčných systémov.
„Úplne nové CR-V stavia na všetkom, čo tento ikonický model predstavuje – progresívnom dizajne, prémiovej kabíne, špičkovej úrovni bezpečnosti, praktickosti a komfortu, spolu s efektívnym a pohotovým výkonom,” hovorí Tom Gardner, hlavný viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe Ltd. „Táto najnovšia iterácia je dokonalým balíkom SUV s ponukou jedinečného, dynamického a prémiového produktu, ktorý dokonale vyhovuje súčasným požiadavkám európskeho trhu.“
Dva typy pohonu
Nová Honda CR-V svojim spracovaním šliape na päty prémiovej triede. Obľúbené SUV dostalo nové farby, kvalitnejšie materiály aj textílie. Zákazníci v Európe si budú môcť vybrať medzi plne hybridným pohonom (e:HEV) alebo po prvýkrát aj s plug-in hybridnou pohonnou sústavou (e:PHEV). Obe verzie disponujú dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom s priamym vstrekovaním paliva s Atkinsonovým cyklom.
Plug-in hybridná Honda CR-V podľa údajov výrobcu prejde na výlučne elektrický pohon 82 km. Nabíjanie batérie, ktorej kapacita zatiaľ nie je známa, trvá z 0 na 100 % dve a pol hodiny.
Tradičný hybridný pohon vychádza z modelu Civic, ktorého výkon, efektivitu, účinnosť a hospodárnosť sme ocenili aj v našom redakčnom teste. Takže len na zopakovanie: lítium-iónová batéria a dva kompaktné elektromotory v kombinácii s benzínovým motorom umožňujú plynulé prepínanie medzi elektrickým, hybridným a motorovým pohonom, čo sa hodí na všetky scenáre jazdy.
Honda SENSING 360
Varianty e:HEV a e:PHEV sa odlišujú vlastným dizajnom masky chladiča. Úzke svetlomety v kombinácii s novými dennými svetlami vytvárajú výrazný vizuálny dojem, zatiaľ čo vzadu je kombinácia vertikálneho brzdového svetla a smerovky ďalšou evolúciou charakteristického dizajnu zadných svetiel CR-V. Všimnúť si treba aj veľké presklenie, čo poskytne všetkým cestujúcim ideálny výhľad von a príjemné presvetlenie kabíny.
Nové CR-V je širšie, dlhšie a vyššie ako predchádzajúci model. Ponúka tak viac vnútorného priestoru pre cestujúcich. O 40 mm dlhší rázvor poskytuje o 16 mm viac miesta na nohy vzadu a o pätinu väčší objem batožinového priestoru. Sklon operadiel zadných sedadiel je možné nastavovať do 10,5°.
Aktualizovaný súbor funkcií Honda SENSING a nové konštrukčné komponenty prispievajú k aktívnej a pasívnej bezpečnosti. CR-V je prvé vozidlo Hondy v Európe vybavené systémom Honda SENSING 360, teda novým všesmerovým bezpečnostným systémom a asistentom vodiča, ktorý eliminuje mŕtve uhly okolo vozidla a ďalej prispieva k predchádzaniu kolízií.