Domov MOTO TEST Aprilia SR GT 125 – skrýva nielen športového ducha

TEST Aprilia SR GT 125 – skrýva nielen športového ducha

V redakcii nám pristála ďalšia Talianka. Prichádza nový model Aprilia SR GT 125, ktorý má naozaj čo ponúknuť. Ako každý dvojkolesový tátoš má svoje klady aj zápory. Tak sa poďme na ňu pozrieť trošku bližšie a rozobrať si ju podrobnejšie.

Aprilia SR GT 125 je poháňaná vodou chladeným motorom s jedným valcom disponujúcim objemom 125 centimetrov kubických a výkonom 14,7 konských síl. Žiaľ, ten výkon treba pohľadať a trošku ho poštekliť plynom, aby sa ukázal. Pri rozjazde sa mu príliš nechce, vďaka čomu sa ani neskúsený jazdec nezľakne a plynule sa pohne vpred. Ale keď už sa dá do pohybu, tak to je riadny taliansky muzikál. S radosťou ťahá až do obmedzovača. Ten je nastavený na 112 km/h, a keď sa na neho dostanete, rozhodne o tom budete vedieť. Celý svoj potenciál dáva najavo práve v druhej polovici otáčkomera.

Obedná siesta

Reakcia na plyn je hlavne pri rozjazdoch vlažná, a aby sa Aprilia vôbec dala do pohybu, potrebuje naozaj potočiť rukoväťou. Čo ale musím spomenúť, tak párkrát sa mi stalo, že som zabral za plyn a proste sa nič nestalo. Až po nasledovnom uvoľnení a pridaní plynu sa rozbehla. Chvalabohu, stalo sa mi to len pri rozjazdoch z parkoviska a nie na križovatke.

Aprilia SR GT 125

Keď už sme pri križovatkách, tak Aprilia SR GT 125 má vo výbave aj štart-stop systém, ktorý v meste ešte zníži spotrebu už tak dosť úsporného motora. Osobne nie som veľkým fanúšikom a zástancom tohto systému, a tak ako veľké pozitívum vnímam, že si môžete tento systém manuálne vypnúť vypínačom na ľavej rukoväti. Pri opätovnom naštartovaní sa sám znova nezapne.

Aprilia SR GT 125

Poďme bližšie k ceste

Za prenos výkonu z motora na zadné koleso je zodpovedná bezstupňová CVT prevodovka a odstredivá spojka. O brzdenie sa stará CBS systém, ktorý rozkladá brzdný účinok na obe kolesá a tak príliš nezáleží, ktorou páčkou sa zrovna rozhodnete brzdiť. Vpredu ma GTčko 260-milimetrový kotúč, do ktorého sa zahryzuje dvojpiestikový strmeň. Vzadu je to 220-milimetrový kotúč. Reakcia na zabrzdenie je dostatočná a neprekvapí zbytočnou agresivitou.

Aprilia SR GT 125

A keď sme ešte tak blízko pri ceste. GTčko má vpredu 14-palcové koleso a vzadu 13-palcové. Nedá mi nespomenúť gumy Michelin Anakee, na ktorých je sériovo dodávaná. Zvládajú ako cestu v meste, tak aj agresívnejšiu jazdu, kde vám poskytnú dostatočnú istotu a skôr než pôjdete na ich hranicu kompletne ošúchate hlavný stojan. Zároveň sa však nestratia ani na nespevnených cestách. Jedna ich nevýhoda však je vyššia hlučnosť a pri určitej rýchlosti sú na ceste naozaj počuť a vydávajú taký neprirodzený piskot.

Aprilia SR GT 125

Technológie

Podvozok je vpredu príjemný, nie je zbytočne tvrdý a dáva príjemnú odozvu od cesty. Vzadu je citeľne tvrdší a dvojica zadných tlmičov ma nastaviteľné predpätie pružiny.
Keď sa presunieme o kus vyššie, tak ako prvé zbadáme Full-LED osvetlenie, ktoré je už súčasťou moderných technológií. Modernými technológiami pokračujeme ďalej k spomínanému systému štart-stop a tu aj končíme.

O všetky potrebné informácie sa stará inverzný LCD prístrojový panel, ktorý je dobre viditeľný aj na priamom slnku. Dominuje mu v strede umiestnený rýchlomer olemovaný otáčkomerom. Klasické motocyklové trubkové riadidlá len podtrhujú športový dizajn celého modelu Aprilia SR GT 125, ktorý je viditeľný už na prvý pohľad a celkovo udržuje agresívny vzhľad naprieč celým modelovým radom Aprilie.

Ciao bella

Odkladacích priestorov tu je pomenej. Presne dva. Jeden uzamykateľný na ľavej strane pod riadidlami, do ktorého dáte, žiaľ, len mobil. Nájdete tu aj USB zásuvku, aby sa ten telefón počas jazdy mohol aj nabiť. Miesto pod sedadlom by som ocenil väčší. Mne sa tam nezmestil ani klasický ruksak s notebookom. Moja AGV K6-stka sa tam zmestila len tak-tak.

Aprilia SR GT 125

Sedlo je dostatočne pohodlné, ale pri dlhých trasách som už začal cítiť svoj zadok a začal som si hľadať miesto a cestovať po nej. Aprilia SR GT 125 je na mňa trošku malá. Pri mojej výške okolo 180 centimetrov som sa na nej cítil stiesnene, avšak priestoru na kolená som mal dostatok a neprekážali mi ani na riadidlách. Celkovo som sa na nej rád vozil. Vďaka svojim rozmerom sa zmestí medzi akékoľvek dve autá na križovatke, či v zápchach v našich “veľkomestách”. V zákrutách je stabilná a rada ich prejde aj športovejším tempom. No ja by som osobne volil niečo rozmerovo väčšie, hlavne kvôli mojej výške.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Aprilia SR GT 125
MOTOR : 125 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 144 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 799 milimetrov
CENA : 4 099 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 22

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMazda CX-5 príde v novej generácii. Vieme kedy
Nasledujúci článokNovinky z hlavného mesta: nová dopravná značka a vyššia pokuta za jazdu načierno